kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
به رغم خودکفایی کشور در تولید تراکتور صورت گرفت

واردات 135 نوع تراکتور توسط 35 شرکت تازه ثبت شده

مدیرعامل تراکتورسازی ایران از واردات 135 نوع تراکتور با تعرفه 5 درصدی توسط 35 شرکت تازه به ثبت رسیده خبر داد و بشدت از دولت انتقاد کرد.



تبریز - خبرنگار کیهان:

ابوالفتح ابراهیمی در جمع قطعه‌سازان و ماشین‌سازان تبریز گفت: در حالی که کشور ما در تولید تراکتور خودکفا است 135 نوع تراکتور با تعرفه 5 درصدی از 13 کشور خارجی وارد می‌شود.
وی افزود: این تراکتورها توسط 35 شرکت که تازه به ثبت رسیده‌اند، وارد کشور می‌شود.
ابراهیمی با انتقاد از دولت گفت: در حالی که تعرفه واردات خودرو 95 درصد می‌باشد این تعرفه برای تراکتور 5 درصد است که به زیان صنعت ملی و هزاران قطعه‌ساز ایرانی است و ما حمایت خاصی از دولت ندیدیم. وی تصریح کرد: دارند زیر پای صنعت‌گران قطعه‌ساز، را خالی می‌کنند، ابراهیمی اظهار داشت: تراکتورسازی در راستای تولید‌ قطعات مورد نیاز داخل واردات 50 میلیون یورویی قطعات را به کمتر از 7 میلیون یورو رسانیده است و با توجه به عدم حمایت دولت،  باید روی پای خود بایستیم. ما خودکفایی بیش از 90 درصدی در تولید تراکتور را داریم و 60 واحد قطعه‌سازی آذربایجان‌شرقی 30 درصد نیاز صنعت خودروسازی کشور را تامین می‌کنند در حالی که ظرفیت تولید بسیار بیشتر از این میزان است و دولت فقط آشکارا از دو خودروساز مطرح حمایت می‌کند و تولید خودرو در سال جاری به بیش از 1 میلیون دستگاه رسیده است و وی گفت: یک صدم حمایت دولت از خودروسازها، از تراکتورسازی نشده و با توجه به این که 70 درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به بنگاه‌های کوچک است دولت باید از این واحدها به طور جدی حمایت کند.