kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج به تهران ارسال شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا، گفت: جعبه سیاه هواپیمای‌ای تی آر 72 که 2 روز پیش در ارتفاعات دنا پیدا شد، روز یک‌شنبه مهروموم شده و با نظارت و همراهی رابط دستگاه قضایی به تهران ارسال شد.

 

سیدعلی ملک‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تکذیب هرگونه درگیری فیزیکی بر سر موضوع تحویل جعبه سیاه هواپیما، افزود: تنها در حد اختلاف‌نظری بین برخی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان و مسئولان استانی در فرایند تحویل به وجود آمد که در نهایت با هماهنگی کامل موضوع حل شد.
وی تصریح کرد: با توجه به دستور مقام عالی قوه قضائیه و نیابت قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری امور قضایی و حقوقی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به ویژه ساماندهی وضعیت جانباختگان، دادستانی شهرستان دنا از همان روز نخست حادثه و با هماهنگی دادگستری استان به این موضوع ورود پیدا کرد.
حسینی افزود: تمام بقایای پیکرهای یافت شده از جانباختگان این سانحه هوایی با نظارت کامل، دقیق و‌اشراف دادستانی شهرستان دنا بوده و پزشکی قانونی استان نیز در کمترین زمان ممکن کار نمونه‌برداری و فرآیند احراز هویت این پیکرها را انجام داده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا گفت: محل سقوط هواپیما از نظر جغرافیایی در محدوده شهرستان سمیرم در استان اصفهان است و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا به صورت نیابتی امور قضایی و حقوقی این سانحه را پیگیری می‌کند.
دیروز در شانزدهمین روز از وقوع این سانحه 20 نفر از نیروهای امدادی و کوهنوردان به منطقه و محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند و مشغول جست وجوی پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی هستند.
آغاز نمونه‌برداری ششمین گروه از پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پانزدهمین روز از عملیات جست و جو و انتقال بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر72» یاسوج، مراحل کدگذاری، عکس‌برداری و نمونه‌برداری از ششمین گروه پیکرها برای انجام آزمایش‌های ژنتیک آغاز شد.
کامروز امینی اظهار داشت: ششمین گروه بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که  روز یکشنبه در پانزدهمین روز جست‌وجو توسط امدادگران هلال‌احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد منتقل شد.
وی افزود: تیم تخصصی پزشکی قانونی کار خود را بر روی ششمین گروه بقایای جانباختگان سانحه هوایی آغاز کرده است و در نهایت برای طی مراحل نهایی به آزمایشگاه مرکزی ژنتیک استان فارس ارسال می‌شود.مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این تیم تخصصی متشکل از پزشکان قانونی، کارشناسان آزمایشگاه و پروسکتورها هستند.
وی عنوان کرد: در روزهای آینده مشخص می‌شود بقایای یافت شده متعلق به چند نفر از جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج هستند.
امینی پیشتر گفته بود، نمونه‌برداری و کدگذاری از 51 بافت انسانی یافت شده از سانحه هواپیمای‌ای تی آر 72 در یاسوج انجام شده است.
وی تصریح کرد: این تعداد بافت انسانی یافت شده مشخص نیست که مربوط به چه تعداد از جانباختگان این سانحه هوایی است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ظرف روزهای آینده و با اعلام نتیجه آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها در آزمایشگاه ژنتیک استان فارس این موضوع مشخص می‌شود.
به گفته امینی،40 کارشناس ماهر پزشکی قانونی استان کار احراز هویت پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را انجام می‌دهند.
وی افزود: مرحله اول نمونه‌گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج انجام شده است.