kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

نخست‌وزیر پاکستان بارگاه منور امام رضا(ع) را زیارت کرد

نخست‌وزیر پاکستان در دومین روز سفر خود به جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه وارد مشهد شد و بارگاه منور امام رضا(ع) را زیارت کرد.

محمد نواز شریف در سفر به مشهد روز دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی بر توسعه مبادلات اقتصادی کشورش با استان خراسان رضوی در تمام حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: مبادلات اقتصادی میان پاکستان و خراسان رضوی توسعه می‌یابد.
وی در این دیدار همچنین نتایج سفرش به جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی و از حضور خود در مشهد ابراز خرسندی کرد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مسلمان و به ویژه همسایگان اشاره و بیان کرد: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.
«علیرضا رشیدیان» با برشمردن برخی مزیت‌های منحصر به فرد خراسان رضوی گفت: این استان از نظر جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی است.
وی وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور خواند و افزود: مشهد خاستگاه شیعیان جهان و کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این فرصت مهم باعث شده که این استان پذیرای سالانه حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشد که از این تعداد یک و نیم میلیون نفر زائران خارجی هستند.
استاندار خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند را از دیگر مزیت‌های این استان برشمرد و گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی و انتقال تجارب به کشور پاکستان هستیم.
وی با تاکید بر توسعه همه‌جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور پاکستان از آمادگی استان خراسان رضوی برای استقبال و حضور زائران، گردشگران و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف خبر داد.
نخست‌وزیر پاکستان عصر دوشنبه مشهد را به مقصد کشورش ترک کرد.