kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴

بوکوحرام شرط گذاشت

رهبر گروه تروریستی بوکوحرام در یک فیلم ویدئویی اعلام کرد: در صورت آزادی تمامی زندانیان این گروه 200 دختر دانش‌آموز ربوده شده را آزاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ابوبکر شیکاو» رهبر بوکوحرام در این ویدئوی 17 دقیقه‌ای حدود 100 دختر با حجاب را نشان داده که در یک مکان نامعلوم در حال خواندن نماز هستند. رهبر بوکوحرام در این ویدئو گفته است، دختران ربوده شده باید مسلمان شوند و تنها در صورتی آزاد خواهند شد که تمام زندانیان این گروه آزاد شوند.
بوکوحرام (آموزش غربی حرام) اذعان کرده که این دختران  هرگز نباید به مدرسه می‌رفتند و در عوض باید ازدواج می‌کردند. این گروه همچنین تهدید کرده این دختران را به عنوان «برده» بفروشد.
تصور می‌شود اکثر دختران ربوده شده مسیحی باشند، هرچند شماری مسلمان هم در میان آنها  هست.بی‌بی‌سی از قول فرماندار «بورنو» در شمال نیجریه خبر داده که وی اطلاعاتی از محل اقامت دختران ربوده شده در دست دارد و احتمال داده این دختران از نیجریه خارج نشده باشند.
بنابه گزارش‌های رسیده دولت نیجریه اعلام کرده است با درخواست آزادی افراط‌گرایان در قبال آزادی این دختران موافقت نخواهد کرد. گفتنی است، ربوده شدن دختران نیجریه‌ای با خشم و نارضایتی محافل بین‌المللی همراه بوده است و برخی کشورها برای کمک به نیجریه در مقابله با شورشیان بوکوحرام و آزادی ربوده‌شدگان کارشناسان امنیتی به این کشور اعزام کردند.
طبق این گزارش، یک تیم 30 نفری از کارشناسان آمریکایی و اعضای اف‌بی‌آی در نیجریه مستقر شده‌اند تا به عملیات جست‌وجوی این دختران کمک کنند.هواپیماهای نظامی آمریکا نیز عملیات جست‌وجو برای یافتن دختران ربوده شده را آغاز کرده‌اند. گفته می‌شود اسرائيل نیز برای کمک به نیجریه در یافتن دختران ربوده شده پاسخ مثبت داده است.