مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان:
صنایع بزرگ استان اصفهان باید برای کاهش مصرف آب برنامهریزی کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: صنایع بزرگ استان اصفهان باید برای کاهش 20 درصدی مصارف آب برنامهریزی کنند.
اصفهان - خبرنگار کیهان:
هاشم امینی در جلسهای که با حضور مسئولان آب منطقهای، مدیران صنایع بزرگ و نیروگاهها با هدف استفاده از پساب در چرخه تولید برگزار شد، اظهار کرد: طبق دستور استاندار صنایع بزرگ همانند فولاد مبارکه، ذوبآهن، کارخانه سیمان، پلی اکریل، صنایع موجود در شهرکهای صنعتی و نیروگاهها باید برنامه عملیاتی کاهش 20 درصدی برداشت آب از سد زایندهرود را تدوین و در صورت امکان تدابیری پیرامون استفاده از پساب به منظور رفع نیاز آبی خود در نظر بگیرند.
وی کاهش بارندگی در حوضه زایندهرود را بیسابقه دانست و گفت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در سرشاخههای زایندهرود نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد کاهش داشته، در حالی که هماکنون حجم ذخیره سد زایندهرود به 129 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: برداشت آب از حوضه آبریز زایندهرود برای آبیاری فضای سبز برخی از صنایع عاقلانه به نظر نمیرسد. همچنین استفاده از پساب نه تنها برای آبیاری فضای سبز توصیه میشود بلکه باید برای واحدهای صنعتی هم از آبی که حاصل بازچرخانی است، بهرهمند شوند.
هاشم امینی گفت: شرکت آبفای استان اصفهان در نظر دارد در آیندهای نزدیک نسبت به اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای نجفآباد، فولادشهر و ایمانشهر با بهرهگیری از توان مالی بخش خصوصی در قالب مدل مالی مشخص اقدام کند که به طور قطع استفاده از پساب این شهرها میتواند در چرخه تولید برخی از صنایع مفید واقع شود.
وی بر ضرورت استفاده از پساب در تولیدات صنعتی تاکید کرد.
هاشم امینی در جلسهای که با حضور مسئولان آب منطقهای، مدیران صنایع بزرگ و نیروگاهها با هدف استفاده از پساب در چرخه تولید برگزار شد، اظهار کرد: طبق دستور استاندار صنایع بزرگ همانند فولاد مبارکه، ذوبآهن، کارخانه سیمان، پلی اکریل، صنایع موجود در شهرکهای صنعتی و نیروگاهها باید برنامه عملیاتی کاهش 20 درصدی برداشت آب از سد زایندهرود را تدوین و در صورت امکان تدابیری پیرامون استفاده از پساب به منظور رفع نیاز آبی خود در نظر بگیرند.
وی کاهش بارندگی در حوضه زایندهرود را بیسابقه دانست و گفت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در سرشاخههای زایندهرود نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد کاهش داشته، در حالی که هماکنون حجم ذخیره سد زایندهرود به 129 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: برداشت آب از حوضه آبریز زایندهرود برای آبیاری فضای سبز برخی از صنایع عاقلانه به نظر نمیرسد. همچنین استفاده از پساب نه تنها برای آبیاری فضای سبز توصیه میشود بلکه باید برای واحدهای صنعتی هم از آبی که حاصل بازچرخانی است، بهرهمند شوند.
هاشم امینی گفت: شرکت آبفای استان اصفهان در نظر دارد در آیندهای نزدیک نسبت به اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای نجفآباد، فولادشهر و ایمانشهر با بهرهگیری از توان مالی بخش خصوصی در قالب مدل مالی مشخص اقدام کند که به طور قطع استفاده از پساب این شهرها میتواند در چرخه تولید برخی از صنایع مفید واقع شود.
وی بر ضرورت استفاده از پساب در تولیدات صنعتی تاکید کرد.