kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
با حضور سردار جعفری و پاکپور انجام شد

افتتاح مرکز جدید بالگردی سپاه و خودکفایی در آموزش هوانوردی و تعمیرات

مرکز آموزشی و فنی-مهندسی نیروی زمینی سپاه که آموزش تخصصی کادر پرواز و تعمیرات بالگرد از جمله وظایف اصلی آن است با حضور سردارجعفری و دیگر فرماندهان افتتاح و از برخی دستاوردهای جدید این نیرو رونمایی شد.





صبح دیروز دستاوردها و مراکز آموزشی و فنی مهندسی نیروی زمینی سپاه با حضور سرلشکر
محمد علی جعفری فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان سپاه افتتاح شد. تربیت و آموزش کادر تخصصی بالگردی سپاه شامل آموزش‌های خلبانی، مکانیک هوایی، برق و الکترونیک هوایی، مراقبت و خدمات  پروازی و انجام تعمیرات اساسی از گروه‌ها و پایگاه‌های رزمی و بالگردهای سپاه در سراسر کشور و همچنین بهینه‌سازی و ارتقا بالگردها و تحقیقات و ساخت و تجهیز بالگردهای مورد نیاز هوانیروز سپاه، از جمله وظایف مراکز افتتاح شده است.
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت که با افتتاح این مجموعه‌ها ظرفیت مناسبی از لحاظ زیرساختی و همچنین آموزش‌های تخصصی و خلبانی برای نیروی زمینی فراهم شده است.
دستاوردهای جدید سپاه
در این مراسم، از تیربار زنجیر متحرک سعیر، سامانه کلاهک جست‌وجوگر خودکار روزانه با قابلیت جست‌وجوی خودکار پس از شلیک، قفل به‌روی هدف و ردیابی و شناسایی خودکار هدف و همچنین تستر چندمنظوره اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی بالگرد میل 171 و تجهیز این بالگرد به سامانه دید در شب رونمایی شد.
دیگر دستاورد رونمایی شده در این مراسم موشک ضدزره آذرخش با قابلیت نصب روی بالگردهای کبری بود. این موشک با وزن 70 کیلوگرم و قطر 127 میلی‌متر دارای برد 10کیلومتری بوده و از قابلیت قفل سیکر 6کیلومتری بهره می‌برد. ضمن آینکه این موشک دارای جست‌وجوگر حرارتی است و مأموریت هوا به زمین و زمین به زمین را دارد و حداکثر سرعت آن 550 متر بر ثانیه است.
نیروی انسانی کارآمد؛
فناوری پیشرفته
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی سپاه گفت: در راستای تقویت نیروی زمینی سپاه یعنی نیرویی که تخصصی باشد، تلاش‌هایی شده که همین حوزه بالگردی یکی از آنها بود ولی بخش‌های دیگری از جمله پهپادی نیز کارهای خوبی در نیروی زمینی سپاه  شده است تا نزسا با اقتدار در مقابل ناامنی‌ها بایستد.
سرلشکر جعفری گفت: ما حتما در کنار تمرکز روی تقویت عامل اصلی انسانی، باید کار بیشتری کنیم، نیروی انسانی جهادی و مومن که این اولویت اول سپاه در همه دوره‌ها بوده است. ضمن اینکه باید این محور تقویت شود ولی باید توجه کنیم که فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته هم تعیین‌کننده است که در برابر هر تهدیداتی، این فناوری‌ها وجهه خود را دارند.
کمتر از دوسال
همچنین سرلشکر جعفری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: کمتر از دو سال است که تصمیم گرفتیم نیروی زمینی سپاه به بالگرد مجهز شده و یگان بالگردی داشته باشد. با حمایت فرمانده نیروی زمینی سپاه، این 3 مرکز بالگردی احداث و آماده انجام مأموریت شده است که کار جالب و بی‌نظیری است و نشان می‌دهد وقتی تجهیزاتی به یک نیرو واگذار می‌شود همت، تلاش و تمرکز منابع برای استفاده هرچه بهتر از آن صورت می‌گیرد.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: این مرکز اُورهال در کشور بی‌نظیر است و امیدواریم رشد یگان بالگردی نیروی زمینی سپاه، موجب رشد اقتدار و برقراری هرچه بیشتر امنیت باشد.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: با توجه به فناوری پهپادی و بالگردی و تأثیر تعیین‌کننده‌ای که در انجام مأموریت دارد، در نیروی زمینی سپاه به این سمت می‌رویم که استفاده بهینه و خوبی از این موضوعات در عملیات‌ها به‌خصوص هلی‌برن، شناسایی دشمن در مناطق عملیاتی و تک هوایی داشته باشیم. سردار رحمانی فرمانده هوانیروز سپاه نیز در حاشیه رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی در حوزه هوایی طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 95 به سپاه پاسداران ابلاغ شد که هوانیروز خود را تاسیس کند و هوانیروز باید در پشتیبانی از نیروی زمینی و قرارگاه‌های مرزی اقدام عملیاتی انجام دهد. امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید و همچنین افتتاح 3 مرکز توسط فرمانده کل سپاه بودیم که این مراکز شامل مرکز آموزش هوانوردی است که در رشته مکانیک و برق الکترونیک آموزش‌های لازم را می‌دهد و همچنین مراکز تحقیقات و تعمیرات هوانیروز نیز امروز اینجا افتتاح شد.