kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
به یاد شهید ایرج شعبانی

از لحظه‌لحظۀ عمرِ ما بردار و بر عمر امام بیفزای (حدیث دشت عشق)

شهید ایرج شعبانی، به تاريخ 5 آبان1340، در شهرستان رودبار ديده به جهان گشود.




بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید را بخوانید:
درود بر حسین بن علی یکّه‌تاز میدان جهاد و شهادت و اسوۀ شهامت و شجاعت و سلام بر نایبان صدّیقش، که چون پروانه به دور شمع، گرد حسین جمع شدند و عاشقانه سوختند و درود فراوان بر امام امت، خمینی کبیر، یار و یاور مستضعفان جهان و شهداء گلگون کفن تاریخ.
پدر و مادر عزیز وظیفه هر فرد از نظر اسلام این است وقتی که کشورش و میهن عزیزش و از همه مهم‌تر اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده مورد حمله وحشیانه یزیدیان زمان می‌گردد باید به مقابله با یزید زمان برخواسته وآن‌ها را نابود کرد.
شما باید افتخار کنید که چنین فرزندی داشته و در راه خدا تقدیم نموده اید و بدانید که شهید، هرگز‌گریه و زاری ندارد. بلکه باید جشن گرفت و مبادا که فکر کنید، که پناه بردن به شهادت فرار از زندگی است، بلکه به حق پیوستن است و تنها پیام من به شما این است که اسلام و امام را یاری کنید؛ زیرا اسلام، انسان را به مرحله انسانیت می‌رساند و پرورش می‌دهد و این انسان هرگز زیر بار ستم نمی‌رود و مرگ با افتخار را بر زندگی ننگین ترجیح می‌دهد و این ملت پیروان دین خدا و رهروان راه حسینند و راضی هستند تا خون خود را ریخته تا آبروی خود همیشه در تاریخ حفظ گردد.
امت شهید پرور و قهرمان ایران، خداوند بر شما منت نهاده و این رهبر را برایتان فرستاده و وظیفه تک‌تک شماست که به رهنمود‌های این رهبر عزیز گوش فرا داده و درخواست‌های آن را عمل نمائید و همیشه پشتیبان روحانیت و سپاه پاسداران و ارگان‌های انقلابی باشید، تا در زندگی موفق و پیروز شوید. امام، شب و روز به فکر امت است و شب‌ها تا صبح نمی‌خوابد و با خدا راز و نیاز می‌کند و امامی که چون کوه در برابر تمام ابرقدرت‌ها ایستاده. خدایا هستی ما فقط امام عزیز است، از لحظه لحظه عمر ما بردار و بر عمر امام عزیز بیفزای.