kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
برگزاری دربی 86 تهران امروز ساعت 15:45 در ورزشگاه آزادی

پرسپولیس در تدارک جشن قهرمانی استقلال در اندیشه جبران شکست دور رفت

تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز برگزار‌کننده دربی 86 پایتخت هستند.



سرویس ورزشی-

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار‌کننده دربی 86 تهران هستند. پرسپولیس صدرنشین بی‌رقیب جدول رده‌بندی لیگ هفدهم است و تنها به دو امتیاز برای مسجل شدن قهرمانی‌اش در لیگ امسال نیاز دارد. شاگردان برانکو می‌توانند با تکرار پیروزی دیدار رفت، مزه تکرار قهرمانی لیگ را با چاشنی دبل رقیب آبی‌پوش شیرین‌تر کنند. پرسپولیس با ۵۷ امتیاز از ۲۴ بازی صدرنشین است و اختلاف ۱۶ امتیازی با تیم دوم یعنی ذوب‌آهن دارد. پرسپولیسی‌ها پس از شکست ۳ بر یک مقابل السد توانستند با پیروزی برابر استقلال خوزستان کمی روحیه از دست رفته خود را بازیابی کنند.
سرخپوشان پایتخت هفته گذشته توانستند با برتری یک گله برابر استقلال خوزستان، با روحیه‌ای به مراتب بهتر مقابل رقیب سنتی خود قرار بگیرند. تیم برانکو می‌تواند در صورت کسب سه امتیاز مقابل استقلال، برای دومین بار متوالی قهرمان لیگ ایران شود و تعداد قهرمانی‌هایش در تاریخ لیگ برتر نیز از حریف قدیمی‌اش پیشی بگیرد. در لیگ برتر، دو تیم توانسته‌اند تاکنون سه بار قهرمان ایران شوند.
استقلال شکست دور رفت را جبران می‌کند؟
در هفته دهم و زمانی که شفر تازه هدایت استقلال پذیرفته بود، نتوانست مقابل برانکو تکرار موفقیت کند و با یک گل، قافیه را به سرمربی کروات حریف واگذار کرد اما وضعیت کنونی استقلال با این مربی آلمانی بسیار متفاوت است. آنها به فینال جام حذفی صعود کرده‌اند و با نتایج پر گل و درخشان توانسته‌اند از رتبه‌های انتهایی جدول دل بکنند و به رتبه سوم برسند. آنها هفته گذشته توانستند با یک گل الهلال عربستان، نایب قهرمان آسیا را شکست دهند و شنبه نیز فولاد رده سومی را در اهواز با چهار گل درهم بکوبند.
انگیزه شاگردان شفر برای تقابل با پرسپولیس در دربی ۱۰ اسفند، تلخ کردن کام آنها برای قهرمانی است. استقلالی‌ها می‌توانند در صورت پیروزی در دربی و همچنین امتیاز از دست ندادن ذوب‌آهن مقابل پارس جنوبی، قهرمانی رقیب سنتی خود را یک هفته به تعویق بیندازند. سرمربی آلمانی استقلال به جز شکست در بازی رفت لیگ هفدهم، دو بار مقابل سرمربی کراوات پرسپولیس به عنوان مربی قرار گرفته که هر دو بار موفق به شکست برانکو شده است. در آن زمان، شفر سرمربی بوروسیا برلین بود و برانکو هدایت هانوفر را بر عهده داشت.
دربی 86 تهران امروز پنج‌شنبه ساعت 15:45 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.
تقابل ذوب آهن با پارس جنوبی
اما روز پنجشنبه دو بازی دیگر نیز برگزار می‌شود که در یکی از آنها ذوب آهن تیم دوم جدول رده‌بندی به مصاف پارس جنوبی جم می‌رود. نتیجه دیدار این دو تیم سرنوشت قهرمانی را می‌تواند در هفته بیست و پنجم مشخص کند. شاگردان قلعه‌نویی در صورت از دست دادن امتیاز مقابل میزبان خود، می‌توانند پایه‌ساز قهرمانی سرخ‌ها در داربی ۸۶ شوند اما شاگردان قلعه‌نویی انگیزه زیادی برای پیروزی در این دیدار دارند زیرا می‌توانند فاصله خود را با تیم‌های ۳۸ امتیازی جدول افزایش دهند.
در سوی دیگر اما پارس جنوبی می‌تواند در صورت پیروزی برابر ذوب آهن هم پرسپولیس را قهرمان لیگ هفدهم کند و جای ذوب آهن را در رده دوم جدول بگیرد. شاگردان تارتار هفته گذشته شکست را با تساوی مقابل تراکتورسازی عوض کردند.
در دیگر بازی امروز تیم‌های تراکتورسازی و پیکان با هم دیدار می‌کنند. این بازی در حالی در ورزشگاه یادگار امام برگزار خواهد شد که تراکتوری‌ها به دنبال جبران دو شکست خود در لیگ قهرمانان آسیا هستند. تراکتورسازی با سائلام شکستی را در لیگ تجربه نکرده و می‌خواهد با پیروزی برابر پیکان، خیال خودش را برای خروج از منطقه سقوط راحت کند. آنها هفته گذشته مقابل پارس جنوبی با نتیجه یک بر یک متوقف شدند. در سوی دیگر میدان شاگردان جلالی که جزو کاندیداهای کسب سهمیه آسیایی هستند برای باقی ماندن در جمع رقبای خود باید سه امتیاز خارج از خانه را از چنگ تراکتورسازان دربیاورند.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر به این شرح است:
پنج‌شنبه ۱۰ اسفند 1396
* پارس جم جنوبی ......................... ذوب آهن(ساعت ۱۵)
* تراکتورسازی ....................................... پیکان(ساعت ۱۵)
* استقلال ................................ پرسپولیس(ساعت ۱۵:۴۵)
جمعه ۱۱ اسفند 1396
* پدیده ............................. سپیدرود رشت(ساعت ۱۵:۰۰)
* سپاهان ........................... گسترش فولاد(ساعت ۱۵:۳۰)
* سایپا ............................................... فولاد، ساعت ۱۵:۳۰)
* صنعت نفت آبادان ....... مشکی پوشان(ساعت ۱۷:۴۰)
شنبه ۱۲ اسفند 1396
* استقلال خوزستان ............ نفت تهران(ساعت ۱۵:۳۰)