kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

اخبار کوتاه از فوتبال



  دیدار تیم ملی فوتبال ایران و لیبی لغو شد
رئیس ‌فدراسیون فوتبال لیبی از لغو بازی تدارکاتی این تیم با تیم ملی فوتبال ایران خبر داد. قرار بود اولین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی جام جهانی برابر لیبی و در تاریخ ۲۶ اسفند برگزار شود ولی جمال الجعفری رئیس‌فدراسیون فوتبال لیبی، برگزاری این بازی را منتفی دانست. سایت «کوره» در این خصوص نوشت: جعفری توضیح داد که این دیدار به دلایل نداشتن سرمربی، در اختیار نداشتن بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند و برگزار نشدن این مسابقه در تاریخ فیفا لغو شده است.باید دید فدراسیون فوتبال ایران در جریان این تصمیم فدراسیون لیبی بوده است و یا این فرصت خوب برای بازی با یک تیم آفریقایی از دست رفته است.
شفر: من برای قهرمانی دیر رسیدم
وینفرد شفر سرمربی استقلال درباره دربی ۸۶ پایتخت در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: فردا (امروز)مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم. بازی سختی داریم و همه این را می‌دانند. آماده‌سازی خوبی داشتیم. ویدئوهای زیادی از حریف دیده‌ایم. این تیم از پارسال بهتر بازی می‌کند.او گفت: برای من فردا(امروز) یک مسابقه عادی است. همین طور که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم، انگار مقابل فولاد یا سایپا بازی می‌کنم. این دربی برای مردم ایران و اصحاب رسانه و ایرانیان خارج از کشور بازی بسیار مهمی است. مشخص است که همه تلاش خودمان را برای پیروز شدن انجام می‌دهیم. ما بهترین هواداران را در آسیا داریم. به خاطر بازی با الهلال، فولاد و الریان آنها را خوشحال کردیم. امیدوارم هواداران را باز هم خوشحال کنیم. شفر درباره اینکه آیا او هم مثل برانکو برای بازی امروز سورپرایز دارد یا نه گفت: ما نیازی به سورپرایز نداریم. نمی‌دانم سورپرایز برانکو چیست. نمی‌توانم کاری کنم. ما باید مانند بازی‌های گذشته بازی کنیم.شخصیت من پیروزی در مسابقات است. مشخص است که می‌خواهیم پرسپولیس را ببریم. در چند بازی گذشته بازیکنان بهترین توانایی خود را ارائه کردند. برای من در فوتبال برد ۴ بر یک بهتر از برد یک بر صفر است.شفر درباره مصدومان تیمش و رسیدن این بازیکنان به دربی اظهار کرد: به شما می‌گویم که پژمان به ترکیب تیم برگشته است. مشکل پادوانی مصدومیت نیست بلکه یک مشکل بزرگ است اما بهنام برزای مصدوم است.
برانکو: تیمی برنده است که قلب داغ و مغز خنک داشته باشد
 برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس درباره دربی ۸۶ تهران در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: می‌بینم که همه بی‌صبرانه منتظر دربی هستند. این هفتمین دربی من است. تکرار می‌کنم دربی بزرگ‌ترین بازی آسیا است.وی افزود: طبیعی است که هر دو تیم دنبال بردن بازی هستند. تمام تلاشمان را برای بردن انجام می‌دهیم. استقلال هم این کار را می‌کند. استقلال نشان داده بازی‌های خوبی انجام می‌دهد. قبلا هم در بازی با سپاهان و سایر بازی‌ها گفتم وضعیت موجود در نتیجه دربی تاثیرگذار نیست. یادتان باشد سه سال پیش و در هفته آخر با استقلال بازی کردیم. استقلال در جدول خیلی بهتر بود ولی ما با گل علیپور بردیم. در دربی قانون مشخصی وجود ندارد و بازیکنان تصمیم گیرنده هستند. انگیزه و هیجان بین ایرانی‌ها زیاد است. تیمی که قلبی داغ و مغزی خنک داشته باشد، پیروز خواهد بود.سرمربی پرسپولیس درباره کیفیت بسیار بالای دو تیم در تصاحب توپ که در حد آسیا است، گفت: شفر از وقتی آمد، ساختار استقلال را تغییر داد. ما هم مدام در حال تغییر هستیم. شاید درصد مالکیت توپ از نظر درصد مهم نباشد اما وقتی مالکیت توپ را دارید، جریان بازی را در اختیار دارید. امروز می‌بینیم چه تیمی بهتر بازی را کنترل می‌کند.سرمربی کروات پرسپولیس درباره اینکه در ترکیب تیمش سورپرایزی وجود دارد اظهار کرد: امروز این موضوع را می‌فهمید. مقابل استقلال خوزستان آماده‌ترین بازیکنان بازی کردند. بعد از بازی با السد، سید جلال محروم بود. شجاع خلیل‌زاده تمرین نکرده بود. وحید امیری و منشا هم در تمرینات نبودند. خدا را شکر یک نیمکت خیلی خوب داریم. همه بازیکنانی که شروع‌کننده و تعویضی هستند، خوب عمل می‌کنند. فردا (امروز)مشخص می‌شود چه کسی بازی می‌کند.
فدراسیون فوتبال مایل به جدایی کی‌روش نیست
فدراسیون فوتبال تاکید کرد که سیاست این فدراسیون در قبال سرمربی تیم ملی تغییر نکرده است. فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به شایعات چند روز اخیر مبنی بر بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال نسبت به جدایی یا ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی، اعلام کرد: «به دنبال انتشار اخباری پیرامون مذاکره سرمربی تیم ملی ایران، کارلوس کی‌روش با یکی از فدراسیون‌های آسیایی و تحلیل‌هایی در این زمینه که فدراسیون فوتبال بی‌میل به این جدایی نیست، ذکر این نکته ضروری است که فدراسیون فوتبال همواره نگاه حمایتی به سرمربی تیم ملی داشته و این سیاست تغییر نکرده است و همچنان با قاطعیت از سرمربی تیم ملی و برنامه‌های ایشان حمایت می‌کند.»
دومین برد تیم المپیک فوتسال مقابل اوکراین
شاگردان علی صانعی برای دومین بار پیاپی در دیداری تدارکاتی از سد اوکراین گذشتند. تیم ملی المپیک فوتسال ایران در دومین دیدار تدارکاتی از ساعت ۱۴:۳۰دیروز به مصاف تیم ملی المپیک اوکراین رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید.برای ایران در این بازی مهدی علیزاده، رضا تمیزی، سالار آقاپور و مهدی مهدی‌خانی (۲ گل) به ثمر رساند. شاگردان علی صانعی روز چهارشنبه نیز در نخستین دیدار با نتیجه ۵ بر یک اوکراین را مغلوب کرده بودند. تیم ملی المپیک ایران جهت شرکت در المپیک جوانان آرژانتین آماده می‌شود. این مسابقه‌ها مهر ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
پاژخ شنبه در بیمارستان بستری می‌شود
رئیس‌فدراسیون پزشکی ورزشی که به نمایندگی از وزیر ورزش و جوانان، بر بالین سعید پاژخ حضور یافته بود، از فراهم شدن زمینه بستری این فوتبالیست سابق، در بیمارستان بهمن تهران خبر داد. دکتر غلامرضا نوروزی عصر دیروز با حضور در منزل سعید پاژخ فوتبالیستی که چندی است در بستر بیماری به سر می‌برد، اطمینان داد که فدراسیون پزشکی ورزشی در کنار این ورزشکار خواهد بود و با حمایت این فدراسیون، شنبه یازدهم اسفند ماه، پاژخ در بیمارستان بهمن تهران بستری می‌شود.وی گفت: متاسفانه با وجود همه تلاشی که صورت گرفت، درمان‌های اولیه برای بهبود شرایط پای این ورزشکار محجوب و خوش اخلاق پاسخگو نبود و قرار است جهت ادامه درمان در بیمارستان بهمن بستری شود.
درخواست پوتین برای افزایش امنیت جام جهانی ۲۰۱۸
رئیس‌جمهور روسیه از مقامات امنیتی این کشور خواست که تمام تدابیر پیشگیرانه لازم را در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال به کار گیرند. ولادیمیر پوتین در جمع کارکنان وزارت کشور روسیه گفت: ما باید حداکثر امنیت ورزشکاران و طرفداران را در بالاترین سطح ممکن تضمین کنیم و شما در این کار نقش کلیدی ایفا می‌کنید.وی خاطرنشان کرد، کار نیروهای امنیتی در حقیقت نشان دهنده تصویر واقعی روسیه به جهان است که در مسابقات جام جهانی فوتبال نمایان خواهد شد.جام جهانی فوتبال ٢٠١٨میلادی از ۱۴ ژوئن تا ‍۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸میلادی در روسیه برگزار می‌شود.