kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
حضرات آیات نوری همدانی و مکارم‌شیرازی تأکید کردند

عده‌ای با تمسک نادرست به آیات قرآن به دنبال توجیه کارهای خلاف هستند

به‌دنبال سناریوسازی دشمنان و هجمه‌های مختلف به فریضه الهی حجاب، مراجع عظام تقلید توجه جدی مسئولان در این زمینه را خواستار شدند و بر اجرای ‌‌‌دستورات سعادت‌بخش اسلامی تأکید کردند.





آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با‌اشاره به حاشیه سازی و غلط اندازی رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی درباره حجاب، گفت: می‌گویند در اسلام چیزی اجباری نیست چرا حجاب باید اجباری باشد؟
وی افزود: این افراد کلمه اجبار را به غلط در این مسئله استعمال می‌کنند، اموری در اسلام مانند شرب خمر، مواد مخدر، دزدی، رشوه خواری و اعمال خلاف عفت و بی‌حجابی ممنوع است، گاهی کسی در خانه خود اعمالی از این قبیل انجام می‌دهد که ما مأمور به تجسس نیستیم و زندگی خصوصی که می‌گویند این است، مأمور به ورود به زندگی خصوصی افراد نیستیم که ببینیم افراد در خانه چه می‌کنند.
به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بی‌حجابی ربطی به زندگی خصوصی کسی ندارد بلکه در ملأ عام بوده و عمومی است و در صحنه اجتماع کاری انجام می‌شود که گناه است، نمی‌توان به بهانه‌های مختلف گفت که کارهای خلاف و گناه در جامعه آزاد باشد، اگر بنا شد آزادی این چنینی وجود داشته باشد، منحصر به حجاب نمی‌شود و مشکلات دیگر نیز پدید می‌آید.
استاد درس خارج حوزه با‌اشاره به تمسک برخی به آیه «لا اکراه فی الدین» برای توجیه کارهای خلاف، ابراز داشت: این آیه برای اصول اعتقادی است که نمی‌شود عقاید باطنی مردم را عوض کرد، «لا اکراه فی الدین» بدان معنا نیست که همه برای هرکاری آزاد هستند و خط قرمزی وجود ندارد.
این مرجع تقلید بیان داشت: ماشین نیز نمی‌تواند حریم خصوصی باشد چرا که مانند خانه شیشه‌ای در معرض دید عموم قرار دارد. حریم خصوصی این است که از دید مردم پنهان باشد، عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه برای تضعیف جمهوری اسلامی درصدد مجاز کردن محرمات هستند و می‌گویند که اگر احکام دینی مورد هجمه قرار داده شود، نظام نیز آسیب می‌بیند. وی تصریح کرد: باید مراقب بود و از تکرار مغلطه‌کاری‌ها پرهیز شود، مغلطه‌کاری و استفاده از الفاظ در غیر مورد، صحیح نیست بلکه باید هوشیار باشیم و روشنگری کنیم، برخی می‌گویند مسائل مهم‌تری از حجاب وجود دارد و باید به آنها برسیم در حالی که اگر انسان بیماری‌هایی دارد، باید همه را علاج کند، این مسئله هم مغالطه است و همه منکرات باید نهی شوند.
آیت الله نوری همدانی:
مسؤولان نسبت به اجرای دستورات اسلامی
 بی تفاوت نباشند
استاد درس خارج حوزه با بیان این که حجاب اسلامی مانند سایر دستورات اسلام باید در جامعه عملی شود،گفت: حوزه علمیه قم باید نسبت به اجرای دستورات اسلامی حساس باشد، همچنین کسانی که مسؤولیت دارند باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته و احساس مسؤولیت کنند نه این که بی تفاوت باشند.
این مرجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، مسأله حجاب را از موضوعات مسلم و با ادله محکم در اسلام دانست.
وی اظهار داشت: امروز نظام اسلامی روی کار است و وقتی مطلبی مورد تأکید قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) است، باید عملی شود.
به گزارش رسا، آیت الله نوری همدانی ادامه داد: یکی از مسلمات اسلام مسأله حجاب زن است و ارزشی محسوب می شود که باید عملی شود، کسانی که قدرت دارند مانند دولت باید کاری کنند که حجاب رعایت شده و عملی شود تا شاهد فراگیری این دستور اسلامی باشیم.
استاد درس خارج حوزه با بیان این که حجاب اسلامی مانند سایر دستورات اسلام باید در جامعه عملی شود، ابراز داشت: حوزه علمیه قم باید نسبت به اجرای دستورات اسلامی حساس باشد، همچنین کسانی که مسؤولیت دارند باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته و احساس مسؤولیت کنند نه این که بی تفاوت باشند.