kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

جمعیت الوفاق بحرین: اعضای خاندان آل‌خلیفه شکنجه‌گر هستند

جمعیت الوفاق ملی بحرین اعلام کرد بسیاری از اعضای خاندان حاکم بر بحرین به ویژه ناصر بن حمد ‌آل‌خلیفه فرزند پادشاه در شکنجه معترضان زندانی دست دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری العالم، «عبدالمجید السبع» عضو جمعیت الوفاق بحرین از نقض گسترده و متعدد حقوق‌بشر در بحرین خبر داد و گفت، بسیاری از اعضای خاندان حاکم و اشخاص بانفوذ در شکنجه معترضان دست دارند.وی افزود، یکی از معترضان که از سوی نیروهای آل‌خلیفه بازداشت شده درباره شکنجه‌گری حکومت بحرین گفته است که به قدری وی را در زندان شکنجه کرده‌اند که به حال اغما رفته است.
وی با اشاره به موافقت دادگاهی در انگلیس برای بررسی شکایت از ناصر بن حمد فرزند شاه بحرین گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن قوه قضائیه مستقل و عادل وجود ندارد، امری که زمینه را برای مداخله دادگاه‌های خارجی هموار می‌کند.السبع تصریح کرد: البته دادگاه انگلیسی جدی نیست چون نمی‌تواند عاملان شکنجه و قتل بی‌گناهان بحرین را مجازات کند.
وی یادآور شد: مردم بحرین امیدوارند عاملان تعدی به شهروندان از هر رده‌ای که هستند محاکمه و مجازات شوند.السبع با اشاره به روابط گرم شاه بحرین با لندن گفت: بعید است دولت انگلیس با محاکمه ناصر بن حمد موافقت کند و در صورت محاکمه چه بسا بیش از آنکه جدی باشد، از آن به عنوان حربه تبلیغاتی استفاده شود.جمعیت الوفاق ملی بحرین همچنین اعلام کرد رژیم آل‌خلیفه جسد شهید عبدالعزیز العبار را از 25 روز پیش تاکنون تحویل خانواده‌اش نداده است.در بیانیه این جمعیت آمده است: وزارت کشور بحرین عامل اصلی قتل عبدالعزیز العبار است و مانع صدور گواهی فوت برای این شهید می‌شود زیرا از فاش شدن واقعیت «شهادت عبدالعزیز العبار به ضرب گلوله نیروهای وزارت کشور» واهمه دارد.
جمعیت الوفاق ملی در بیانیه خود اعلام کرد: وزارت کشور در تحقیقات خود درباره شهادت العبار اذعان می‌کند که نیروهایش از گلوله‌های حاوی گازهای اشک‌آور و سمی برای متفرق کردن افراد حاضر در مجلس عزای یکی از شهدای منطقه سار (شمال غرب) استفاده کردند که عبدالعزیز العبار در همین حمله مصدوم شد و به مدت 55 روز در بیمارستان بیهوش بود تا اینکه به شهادت رسید.رژیم حاکم آل‌خلیفه برای توجیه جرایم و جنایات خود در حق مردم بحرین بهانه‌های مختلفی می‌تراشد و از فاش شدن واقعیت‌ها نگران است.
از سوی دیگر، وزیر نیروهای مسلح انگلیس کلنگ مرکز جدید فرماندهی عملیات نیروهای دریایی انگلیس در بحرین را به زمین زد، انتظار می‌رود که عملیات احداث این پایگاه در نیمه سال 2015 میلادی به اتمام برسد.
فرانسوا با بیان اینکه نیروهای دریایی پادشاهی انگلیس در بحرین طی 24 ساعت شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند افزود، معمولا بیش از 12 کشتی و یگان نظامی در منطقه مستقر است و در آن بیش از 1200 نیروی دریایی کار می‌کنند.