kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

حوادث کوتاه از کشور


      
      تعطیلی معدن
ساری – خبرنگار کیهان: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از تعطیلی یک واحد معدن شن وماسه در آمل به دلیل آلایندگی و عدم رعایت موازین زیست محیطی خبر داد.
بنا بر این گزارش کارشناسان اداره  حفاظت محیط زیست آمل از ۱۰ واحد معدن شن و ماسه بازدید ونمونه‌برداری کردند که به دو واحد تذکر و یک واحد معدنی را نیز تعطیل کردند.
کشف مواد مخدر
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد از کشف مواد مخدر در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد حسین ستوده گفت : پلیس هنگام کنترل محورهای ورودی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را متوقف کرد.
وی اضافه کرد : در بازرسی از این خودرو 212 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط و همچنین در این رابطه یک متهم را نیز دستگیر کرد.
تصادف مرگبار
ارومیه- ایرنا: فرمانده پلیس راه خوی گفت: بر اثر برخورد شدید یک دستگاه وانت با یک دستگاه تاکسی در محور خوی -چالدران، پنج نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
سرگرد محمد علیلو با بیان اینکه دوسرنشین مصدوم برای مداوا به بیمارستان قمر بنی‌هاشم خوی منتقل شدند، علت این حادثه را بی‌احتیاطی و تجاوز به چپ راننده وانت اعلام کرد و گفت: در این حادثه سه سرنشین خودرو تاکسی و دو سرنشین خودرو وانت جان باختند
تخریب منزل
اهواز – خبرگزاری صدا و سیما: بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت: بارندگی شدید در بخش الوار گرمسیری اندیمشک برخی از منازل روستاییان را دچار خسارت و یا تخریب کرد.
عباس پاپی افزود: به علت بارندگی‌های چند روز اخیر دیوار و سقف برخی از منازل و طویله‌های روستائیان از جمله روستای کوثر به علت گلی یا خشتی بودن و نداشتن استحکام لازم دچار خسارت شده و بخش‌هایی از آنها تخریب شد.
وی افزود: همچنین در پی بارندگی‌های اخیر برخی از راه‌های روستایی و یا پل‌های تردد دچار آبگرفتگی شده‌اند.
دستگیری عامل آتش‌سوزی
آبادان – ایسنا: فرمانده انتظامی خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل آتش‌سوزی یک دستگاه عابربانک متعلق به بانک صادرات در شهرستان آبادان خبر داد.سرتیپ حیدر عباسزاده افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی فرد خاطی را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش محاصره و دستگیر کردند.
کشف داروهای نیروزا
اسلامشهر – فارس : فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف انبار بزرگ داروهای نیروزا در شهرستان اسلامشهر خبر داد.
سرتیپ محسن خانچرلی گفت : مأموران انتظامی با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل دپوی داروهای پروتئینی و انرژی‌زا در شهرستان اسلامشهر شدند.
وی بیان داشت: پلیس در عملیاتی وارد انبار شده و در بازرسی از انبار 600 بسته قرص‌های بدن‌سازی، 120 قوطی پودر بدن‌سازی و یک هزار و 500 عدد آمپول‌های هورمونی قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این عملیات یک نفر قاچاقچی دستگیر و محل انبار پلمب شد.
ریزش کوه
سنندج - ایرنا: معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: بارندگی‌های هفته جاری سبب ریزش کوه شد که این ریزش 10 بار محورهای ارتباطی سنندج – مریوان و سنندج – دهگلان را مسدود کرد.
محمدراشد مدرس‌گرجی اضافه کرد: به محض وقوع این ریزش‌ها راهداران ابتدا مسیرهای جایگزین برای تردد مسافران را ایجاد و اقدام به بازگشایی مسیرها کرده‌اند که تمامی لاشه‌های سنگی بر روی جاده به صورت میانگین پس از دو تا چهار ساعت عملیات، پاکسازی شدند.
سانحه رانندگی
شوش – فارس: مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: سانحه رانندگی مینی بوس حامل پرسنل بیمارستان شوش 8 مصدوم به‌جا گذاشت.
امید کرد افزود: مینی‌بوس حامل پرسنل بیمارستان از شهرستان دزفول عازم شوش بوده که در سه کیلومتری شوش، سه‌ راه جریه با یک دستگاه نیسان باری برخورد کرد.وی افزود: مصدومین توسط چند آمبولانس فوریت‌های پزشکی 115 به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل و بصورت سرپایی مداوا شدند.
انهدام باند قاچاق
اصفهان – تسنیم: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای ۹ نفره باند قاچاق مواد مخدر که از گلستان به سمت اصفهان در حرکت بودند شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: دو خودروی پژو از قاچاقچیان که با سرعت بالایی حرکت می‌کردند در یکی از ورودی‌های شهر اصفهان شناسایی و دراقدامی غافلگیرانه متوقف شدند.وی بیان کرد: در بازرسی به عمل آمده مقدار 154 کیلو و 800 گرم تریاک که در صندوق عقب و زیر صندلی‌های این خودروها جاساز شده بود، که توسط مامورین کشف شد.
بازگشت پرواز مشهد ـ ساری
ساری – تسنیم: پرواز ساعت ۱۴.۴۵ دقیقه عصردیروز ایران ایرتور مشهد – ساری - مشهد به دلیل نقص فنی ایجاد شده در هواپیما به مشهد بازگشت.
شیشه هواپیما مورد نظر قبل از فرود در فرودگاه ساری با جسم سخت برخورد کرده و مانع فرود این پرواز در فرودگاه ساری شد. این اقدام سبب شد تا هواپیما مورد نظر به فرودگاه مشهد بازگردد و پرواز مسافران ساری – مشهد ساعت 14/45 دقیقه لغو شد.
تصادف زنجیره‌ای
تهران- ایرنا: مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: تصادف زنجیره‌ای چهار دستگاه خودرو سواری در بزرگراه قم - تهران منجر به مصدومیت چهار نفر شد. محمد کرم درآبادی افزود: مصدومان این حادثه شامل دو خانم 25 و 38 ساله، یک مرد 40 ساله و پسر بچه‌ای چهار ساله پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان شهدای هفت تیر منتقل شدند.