kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

سرپل ذهاب و قصرشیرین را آب فرا گرفت

وقوع بارندگی شدید، تگرگ و سیلاب مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را فرا گرفته و مردم بدون کانکس یا کمترین امکانات گرمایشی وضعیت وخیمی دارند و مسئولان در بی‌تدبیری و غفلت فرو رفته‌اند.

 

به گزارش فارس از کرمانشاه، بارش شدید باران سبب جاری شدن سیل و جمع شدن آب به صورت دریاچه در منطقه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب شد.
وقوع سیل و رعدو برق شدید در منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب اوضاع مردم چادرنشین و بی‌سرپناه این منطقه را وخیم‌تر کرده است، اما هنوز مسئولان در غفلت و بی‌تدبیری فرو رفته و فقط نظاره‌گر هستند.
طبق اطلاع‌رسانی برخی از مردم مناطق سرپل‌ذهاب و قصرشیرین با بارش شدید باران، در حال‌ حاضر بسیاری از شهروندان حتی وسایل ابتدایی گرمایشی ندارند و تا کمر در سیلاب هستند و وسایل اندکی که داشتند نیز خیس شده یا شدت سیل و بارندگی آنها را با خود برده است.
این گزارش حاکی است شدت بارندگی و عدم رسیدگی مسئولان اجرایی به وضعیت مردم در این شهرستان‌های آسیب دیده باعث سرگردانی آنها و یافتن سرپناه و نجات جان خود هستند.ماه‌ها است از زلزله 7/3 ریشتری آبان‌ماه امسال در منطقه ازگله گذشته، اما کمبود ابتدایی‌ترین امکانات در شهرستا‌ن‌های استان کرمانشاه حس می‌شود به نحوی که حتی چادرنشینان با اینکه بارها از مسئولان درخواست کانکس دادند اکنون تعداد اندکی از آنها نیز از این امکانات بهره چندانی ندارند و نسبت به وضع موجود معترض و پریشان هستند.براساس گزارش‌های پیاپی اداره‌کل هواشناسی استان احتمال وقوع آبگرفتگی معابر، سیلاب و تگرگ در مناطق زلزله‌زده بارها هشدار داده شده است، اما آنچه اکنون مشاهده می‌شود بی‌برنامگی در ساماندهی مردم در مناطق سرپل‌ذهاب‌‌‌، ثلاث‌باباجانی، قصرشیرین، جوانرود و دیگر مناطقی است که براثر حادثه اخیر بخش‌هایی از آن دچار آسیب شده و نیاز به رسیدگی هرچه سریع‌تر دارند.