kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴

فیسبوک بن‌لادن میانمار حذف شد

شرکت فیسبوک در پی فشارهایی که برای حذف مطالب تنفرآمیز با آن روبروست، صفحه یک راهب میانماری را که به او لقب «بن‌لادن‌بودایی» داده‌اند، به دلیل انتشار مطالب تحریک‌آمیز علیه مسلمانان حذف کرد.




به گزارش ایسنا، «ویراتو»، چهره معروف جنبش ناسیونالیست افراطی بودایی میانمار، در شبکه‌های اجتماعی صدها هزار دنبال‌کننده دارد و از صفحه خود برای حمله به مسلمانان و اقلیت روهینگیایی استفاده می‌کند.
نزدیک به 700 هزار روهینگیایی از ماه اوت و در پی درگیری‌ها در میانمار، از این کشور فرار کرده و به بنگلادش‌گریخته‌اند.
حملات ارتش میانمار به این اقلیت مسلمان، تحسین ناسیونالیست‌های میانماری را در اینترنت در پی‌داشته است.
ویراتو اواخر سال گذشته میلادی در ویدئویی اظهار کرد که صفحه او موقتا به مدت 30 روز از دسترس خارج شده زیرا «فیسبوک از جانب مسلمانان تصرف شده است»!راهبان افراطی همچون ویراتو نیز به این شبکه اجتماعی روی آوردند و با انتشار مطالب تحریک‌آمیز از نفرت عیله مسلمانان حمایت کردند.پس از روی کار آمدن آنگ سان سوچی در سال 2016، دولت میانمار گروه «ما با تا» را که ویراتو یکی از اعضای آن بود، منحل و راهبان را به مدت یک سال از سخنرانی منع کرد اما ویراتو همچنان فردی تاثیرگذار باقی ماند.«تت سوی وین»، فعال مذهبی در این باره گفت: خلاص شدن از این صفحه مشکلی را حل نمی‌کند. آنان حساب کاربری ویراتو را حذف کردند اما ویدئوها و سخنرانی‌های نفرت‌آمیز او همچنان در فیسبوک هستند و دنبال‌کنندگان او این مطالب را انتشار می‌دهند.