kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
سازمان ملل:

یمن درگیر بدترین بحران انسانی جهان شده است 22 میلیون نفر گرسنه‌اند

مقام ارشد امدادرسان سازمان ملل می‌گوید شرایط زندگی در یمن«فاجعه‌بار» است و پس از سه سال جنگ و خطر رو به رشد قحطی و وبا، اوضاع بدترین بحران انسانی جهان وخیم‌تر هم شده است.




بحران یمن را بزرگ‌ترین بحران 50 سال اخیر در جهان می‌دانند چرا که حجم جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن بسیار بسیار بالا است. به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، جان گینگ، مدیر بخش عملیات امدادرسانی سازمان ملل در نشست شورای امنیت درخصوص مسئله یمن اظهار داشت: «شرایط در یمن پس از سه سال درگیری فاجعه‌بار است...درگیری‌ها در یمن از ماه نوامبر(آبان) شدیدتر شده و حدود ۱۰۰ هزار تن را از محل زندگی خود بیرون رانده است.» گینگ ادامه داد: «۲۲ میلیون و 200 هزار تن به کمک‌های غذایی نیاز دارند که ۸ میلیون و 400 هزار نفر از آنها در خطر گرسنگی شدید به سر می‌برند. از سال 2017 بیش از یک میلیون یمنی گرفتار بیماری وبا شده‌اند و دیفتری برای نخستین بار پس از سال ۱۹۸۲ به یمن بازگشته است.»
از سوی دیگر، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن که به پایان ماموریت خود نزدیک می‌‏شود، اعلام کرده که بیش از دو میلیون یمنی به کمک‌های انسانی «فوری» نیاز دارند. وی بدون‌اشاره به ادامه حملات مداوم سعودی‌ها که حدود سه سال متوالی ادامه دارد، گفته:« تشدید درگیری‌ها در یمن باعث شد که بحران اقتصادی این کشور افزایش یابد.»
ائتلاف متجاوز سعودی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن از سال ۲۰۱۵ حملات علیه یمن را آغاز کرده است. این جنگ هزاران کشته بر جای گذاشته و یکی از فقیرترین کشورهای جهان عرب را وارد بحرانی عمیق کرده است.