kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

ضربه سنگین ارتش سوریه به تروریست‌ها در حلب ، درعا و حومه دمشق

ارتش سوریه با انجام عملیات گسترده در حومه دمشق، حلب و درعا موفق شد گروه‌های مسلح را به عقب براند و آنها را متحمل تلفات سنگینی کند.


نبردهای شدیدی بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در شهر حلب، حومه دمشق و درعا در جریان است و نیروهای ارتش تاکنون موفق شدند تروریست‌ها را از اطراف دمشق و درعا به عقب برانند و در حلب نیز تروریست‌ها متحمل تلفات سنگینی شدند.
گروه‌های مسلح تلاش کردند به مناطق امن حلب در نواحی جنوبی این شهر وارد شوند که با عملیات به موقع ارتش غافلگیر شده و به عقب رانده شدند.
ارتش سوریه پس از زیر نظر گرفتن تحرکات افراد مسلح و مشخص کردن مواضع آنها در جنوب حلب در عملیات ویژه‌ای ساختمان‌های تحت کنترل تروریست‌ها را پاکسازی کرد و تعداد زیادی از آنان را به هلاکت رساند.
این در حالی است که تروریست‌ها برای تحت فشار قرار دادن ارتش و مردم حلب آب ایستگاه الحلبی که منبع اساسی تامین آب آشامیدنی در شهر حلب است را قطع کرده‌اند و مردم این شهر برای نهمین روز متوالی با بی‌آبی مواجه شده و به آب‌های غیرآشامیدنی روی آورده‌اند.
وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت محروم کردن ساکنان حلب از آب‌آشامیدنی را جنایتی جدید از سوی تروریست‌ها دانست.
وزارت خارجه سوریه افزود، دولت سوریه و مقامات شهر تلاش زیادی برای تامین نیازهای ساکنان انجام می‌دهند اما این اقدامات نمی‌تواند جوابگوی نیاز ساکنان شهر حلب باشد.
منابع محلی حلب اعلام کردند بیش از 200 نفر بر اثر مصرف آب آلوده مسموم شده‌اند.
در شهر درعا نیز نیروهای ارتش موفق شدند تروریست‌ها را از حومه این شهر به عقب برانند و تعداد زیادی از آنان را به هلاکت برسانند.
گروه‌های مسلح تلاش می‌کردند منطقه «حربه‌غزاله» در اطراف درعا را تصرف کنند که با اقدام به موقع ارتش با شکست مواجه شدند.
منابع امنیتی سوریه از کشته شدن یکی از فرماندهان گردان الاحرار در حومه ادلب خبر دادند، همچنین در عملیات ارتش در حومه دمشق و درعا تعداد زیادی تروریست سعودی و چچنی کشته شدند.
پیروزی‌های میدانی نیروهای ارتش سوریه در شرایطی به دست می‌آید که مخالفان بشار اسد برای مقابله با دولت سوریه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند، در این رابطه فرانسه در اقدامی که نقض شدید دموکراسی به شمار می‌آید اعلام کرد به اتباع سوری اجازه مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را نمی‌دهد.
آلمان نیز تاکید کرد اجازه برگزاری انتخابات در سفارتخانه‌های سوریه را نمی‌دهد.
این در حالی است که دمشق از اردن خواست به پناهندگان سوری در این کشور اجازه دهد تا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کنند.
از سوی دیگر، احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در یک نشست در دانشگاه جرج تاون در واشنگتن گفت که مخالفان سوری سلاح‌هایشان را بر زمین نخواهند گذاشت.
سایر رویدادها
* وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری وزیر خارجه این کشور در نشست به اصطلاح دوستان سوریه که فردا در لندن برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.
* پلیس فرانسه از ورود 15 نفر که قصد داشتند از سوریه به کشورشان بازگردند ممانعت کرد.
* استاندار حمص اعلام کرد اهالی بخش قدیمی شهر حمص تا پاکسازی کامل این منطقه از ورود به آن منع شده‌اند.
* وزیر کشور تونس اعلام کرد 266 تن از اتباع تونسی که در سوریه می‌جنگیدند به کشورشان بازگشتند.
* رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد تل‌آویو باید امکان  مداخله نظامی در سوریه را مورد بررسی قرار دهد.