سعید تشکری، نویسنده:
برگزارکنندگان جایزه جلال اصلا او را قبول ندارند(اخبار ادبی و هنری)
یک نویسنده با انتقاد از جریان جوایز ادبی گفت: برگزارکنندگان جایزه جلال اصلا تفکر آلاحمد را قبول ندارند.
سعید تشکری در گفتوگو با ماهنامه «نزدیک» اظهار کرد: به نظر من فرآیند جوایز ادبی بیش از آنکه برای مخاطبان مهم باشد، برای خود نویسنده و برگزارکننده مهم است. یعنی کوچکترین تغییری در فروش کتابها نمیبینم و اگر کتابی موفق هست، موفق است و اگر کتابی ناموفق است با جایزه ادبی موفق نمیشود.
وی تصریح کرد: معتقدم ما اصلاً جایزه مستقل نداریم. جایزه مستقل یعنی چه؟ البته نمیخواهیم در برابر ناشران دولتی و شبه دولتی شمشیر بکشیم و بگوییم اینها این طورند، اما به یکسری جوایز که میرسیم میبینیم در حقیقت آن جوایز و آن ناشرهای بِرَند دارند مافیای عجیبی را شکل میدهند. آنان از پول نانویسندگان تغذیه و آثار نویسندگانی را که خودشان میخواهند چاپ میکنند. الان وقتی جایزه ملی جلال به کتابی میدهیم، به شکل خودکار جایزه کتاب سال را هم میگیرد. این چندین جایزه در یک کتاب جمع شدن، بازی خطرناکی است و این عدم اعتماد مخاطب به این کتاب است.
تشکری درباره جایزه جلال آلاحمد بیان کرد: بسياری از اين نويسندگان و برگزارکنندگان، اصلا جلال را قبول ندارند!