معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد
تحت هیچ شرایطی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمیشناسیم باید در میادین بینالمللی و جهانی به گونهای دیگر عمل کنیم
معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در تازهترین صحبتهای خود تاکید کرد که ورزش ایران به هیچ عنوان نمایندگان رژیم کودککش صهیونیستی را به رسمیت نمیشناسند اما درباره چگونگی حضورمان در میادین بینالمللی و جهانی باید به گونهای دیگر عمل کنیم.
سرویس ورزشی-
مراسم برترینهای اخلاقمدار ورزش کشور دیروز دوشنبه در سالن همایشهای نفت تهران برگزار شد. این مراسم با حمایت امیر رضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش انجام شد تعداد زیادی از مدیران ورزش حضور داشتند. در این مراسم در بخش مختلف نامزدهای برترینهای ورزش کشور حضور داشتند و در نهایت از برترینهای هر بخش تقدیر به عمل آمد.
اما در مهمترین جوایز، در بخش ورزشکاران مرد، علی اصغر حسن زاده، علی هاشمی، سهراب مرادی و حسن یزدانی کاندید بودند و حسن یزدانی عنوان مرد اخلاقمدار معرفی شد. در بخش ورزشکاران زن نیز الهه احمدی، شهربانو منصوریان، ندا شهسواری، فرشته کریمی و کیمیا علیزاده کاندیدا بودند و شهربانو منصوریان عنوان بانوی اخلاقمدار کشور را از آن خود کرد.
تصمیمگیری درباره چگونگی حضور
در رقابتهای بینالمللی
اما در حاشیه این مراسم محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صحبتهای مهمی را درخصوص اتفاقات اخیر کشتی و عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم کودککش صهیونیستی مطرح کرد. داورزنی در این باره گفت: بیش از ۳۰ سال است که در میادین مختلف ورزشکاران ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمیشناسند و از رویارویی با این رژیم پرهیز میکنند. این یک بحث کلی است که همواره مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است. اما نکتهای که مطرح شده است این است که رژیماشغالگر قدس در برخی از رشتهها مانند کشتی، تکواندو و ووشو، ورزشکارانی را از سایر کشورها به خدمت میگیرد و از آنها استفاده میکند. ما باید در آینده این موضوع را بررسی کنیم.
وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا با نهادهای دیگر در مورد این موضوع تعیین تکلیف کنیم. اینکه ما این رژیم را به رسمیت نمیشناسیم جدی است و ما به هیچ عنوان این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت اما باید درباره چگونگی حضورمان در میادین بینالمللی و جهانی به گونهای دیگر عمل کنیم.
خادم: موضوع را با IOC در میان بگذاریم
صحبتهای داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیماشغالگر قدس در شرایطی مطرح شد که رسول خادم رئیسفدراسیون کشتی روز گذشته در گفتوگویی با رادیو تهران خواسته بود مراجع اصلی سیاسی در کشور مواضع کشور درباره رویارویی ورزشکاران ایران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را به اطلاع کمیته بینالمللی المپیک برسانند.
خادم در صحبتهای خود گفت: ما مرجعی به نام شورای امنیت ملی در کشور داریم که درباره مسائل کلان کشور تصمیمگیری میکند. از جمله موضوعات مهمی که رجال سیاسی کشور در آن اتفاق نظر دارند و سالها است که این موضوع را دنبال میکنند بحث لزوم خودداری ورزشکاران ایران از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی است، چرا که با این کار میخواهیم نشان دهیم که آنها را به رسمیت نمیشناسیم، اما موضوع دیگر این بحث در بعد بینالمللی آن است که نهادهای بینالمللی ورزش معتقدند این یک تصمیم سیاسی است و ارتباطی با ورزش ندارد.
خادم تصریح کرد: اگر قرار است سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی کماکان دنبال شود نباید تمامی بار این مسئولیت سنگین بر روی دوش مربی و ورزشکار قرار گیرد و بهنوعی برخورد کنیم که هنگامی که ورزشکار ما با نماینده رژیم صهیونیستی هم گروه میشود مربی و ورزشکار را در حالت انفعال قرار دهیم. بحث تعلیق و محرومیت ورزش ایران در این باره بسیار جدی است و باید راهکار اساسی در این زمینه اندیشیده شود.
رئیس فدراسیون کشتی همچنین یادآور شد: شورای عالی امنیت ملی به عنوان مرجع بالادستی نهادهای مختلف مانند وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان میتواند تیمهای کارشناسی را با حضور این نهادها تشکیل دهد تا با IOC ، (کمیته بینالمللی المپیک) وارد صحبت و مذاکره شوند و از ابزارهایشان استفاده کنند تا سیاست کشور را در این خصوص برای آنها تبیین کنند و پای آن هم بایستند. اینکه ورزشکار را در حالت انفعال قرار دهیم منطقی نیست. اگر ورزشکار به میدانی میرود، اگر مبارزه نکند هم او و هم رشتهاش را محروم میکنند. اینکه بخواهیم ورزشکارانمان را مجبور به شکست کنیم و یا در درمانگاههای خارج از کشور شب تا صبح به دنبال گواهی پزشکی باشیم، موضوع درستی نیست و ضمن اینکه دیگر اینگونه موارد قابل پذیرش نهادهای بینالمللی ورزش نیست. بعد هم بخواهیم خواهش و التماس کنیم که ما را محروم نکنید. این موضوع نقض غرض است.
مراسم برترینهای اخلاقمدار ورزش کشور دیروز دوشنبه در سالن همایشهای نفت تهران برگزار شد. این مراسم با حمایت امیر رضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش انجام شد تعداد زیادی از مدیران ورزش حضور داشتند. در این مراسم در بخش مختلف نامزدهای برترینهای ورزش کشور حضور داشتند و در نهایت از برترینهای هر بخش تقدیر به عمل آمد.
اما در مهمترین جوایز، در بخش ورزشکاران مرد، علی اصغر حسن زاده، علی هاشمی، سهراب مرادی و حسن یزدانی کاندید بودند و حسن یزدانی عنوان مرد اخلاقمدار معرفی شد. در بخش ورزشکاران زن نیز الهه احمدی، شهربانو منصوریان، ندا شهسواری، فرشته کریمی و کیمیا علیزاده کاندیدا بودند و شهربانو منصوریان عنوان بانوی اخلاقمدار کشور را از آن خود کرد.
تصمیمگیری درباره چگونگی حضور
در رقابتهای بینالمللی
اما در حاشیه این مراسم محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صحبتهای مهمی را درخصوص اتفاقات اخیر کشتی و عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم کودککش صهیونیستی مطرح کرد. داورزنی در این باره گفت: بیش از ۳۰ سال است که در میادین مختلف ورزشکاران ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمیشناسند و از رویارویی با این رژیم پرهیز میکنند. این یک بحث کلی است که همواره مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است. اما نکتهای که مطرح شده است این است که رژیماشغالگر قدس در برخی از رشتهها مانند کشتی، تکواندو و ووشو، ورزشکارانی را از سایر کشورها به خدمت میگیرد و از آنها استفاده میکند. ما باید در آینده این موضوع را بررسی کنیم.
وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا با نهادهای دیگر در مورد این موضوع تعیین تکلیف کنیم. اینکه ما این رژیم را به رسمیت نمیشناسیم جدی است و ما به هیچ عنوان این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت اما باید درباره چگونگی حضورمان در میادین بینالمللی و جهانی به گونهای دیگر عمل کنیم.
خادم: موضوع را با IOC در میان بگذاریم
صحبتهای داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیماشغالگر قدس در شرایطی مطرح شد که رسول خادم رئیسفدراسیون کشتی روز گذشته در گفتوگویی با رادیو تهران خواسته بود مراجع اصلی سیاسی در کشور مواضع کشور درباره رویارویی ورزشکاران ایران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را به اطلاع کمیته بینالمللی المپیک برسانند.
خادم در صحبتهای خود گفت: ما مرجعی به نام شورای امنیت ملی در کشور داریم که درباره مسائل کلان کشور تصمیمگیری میکند. از جمله موضوعات مهمی که رجال سیاسی کشور در آن اتفاق نظر دارند و سالها است که این موضوع را دنبال میکنند بحث لزوم خودداری ورزشکاران ایران از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی است، چرا که با این کار میخواهیم نشان دهیم که آنها را به رسمیت نمیشناسیم، اما موضوع دیگر این بحث در بعد بینالمللی آن است که نهادهای بینالمللی ورزش معتقدند این یک تصمیم سیاسی است و ارتباطی با ورزش ندارد.
خادم تصریح کرد: اگر قرار است سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی کماکان دنبال شود نباید تمامی بار این مسئولیت سنگین بر روی دوش مربی و ورزشکار قرار گیرد و بهنوعی برخورد کنیم که هنگامی که ورزشکار ما با نماینده رژیم صهیونیستی هم گروه میشود مربی و ورزشکار را در حالت انفعال قرار دهیم. بحث تعلیق و محرومیت ورزش ایران در این باره بسیار جدی است و باید راهکار اساسی در این زمینه اندیشیده شود.
رئیس فدراسیون کشتی همچنین یادآور شد: شورای عالی امنیت ملی به عنوان مرجع بالادستی نهادهای مختلف مانند وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان میتواند تیمهای کارشناسی را با حضور این نهادها تشکیل دهد تا با IOC ، (کمیته بینالمللی المپیک) وارد صحبت و مذاکره شوند و از ابزارهایشان استفاده کنند تا سیاست کشور را در این خصوص برای آنها تبیین کنند و پای آن هم بایستند. اینکه ورزشکار را در حالت انفعال قرار دهیم منطقی نیست. اگر ورزشکار به میدانی میرود، اگر مبارزه نکند هم او و هم رشتهاش را محروم میکنند. اینکه بخواهیم ورزشکارانمان را مجبور به شکست کنیم و یا در درمانگاههای خارج از کشور شب تا صبح به دنبال گواهی پزشکی باشیم، موضوع درستی نیست و ضمن اینکه دیگر اینگونه موارد قابل پذیرش نهادهای بینالمللی ورزش نیست. بعد هم بخواهیم خواهش و التماس کنیم که ما را محروم نکنید. این موضوع نقض غرض است.