kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

کوتاه از شهرستان‌ها



بهره‌مندی از آب و گاز
قاین- خبرنگار کیهان: 6 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 360 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
پروژه آبرسانی مجتمع روستایی آویچ با اجرای 33 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 300 میلیون تومان و بهره‌مندی هزار و 348 خانوار در مرکز دهستان آفریز قاین از جمله این طرح‌ها بود.
همچنین گازرسانی به 10 روستای شهرستان قاینات با اجرای 51 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب 750 علمک و بهره‌مندی 832 خانوار با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 800 میلیون تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در قاینات بود.
عملیات آسفالت
سرویس شهرستانها: مدیرکل اداره راه و شهرسازی لارستان گفت: تونل شهید باقری به طول 2650 متر است که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و همزمان با دهه مبارک فجر عملیات آسفالت داخل تونل نیز شروع شده و تاکنون بیش از 200 متر پیشرفت داشته است. باقری‌فرد ادامه داد: آسفالت ورودی و خروجی تونل به اتمام رسیده و پیمانکار نصب علائم اطلاعاتی و راهنمایی و رانندگی در این مسیر مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.
وی افزود: در ورودی تونل عملیات ترانشه‌برداری جهت دید بهتر در حال انجام است و حجم خاکبرداری آن نیز بیش از 15 هزار مترمکعب است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: عملیات ساب بیس تونل کاملا به اتمام رسیده و بیش از 1500 متر عملیات بیس آن نیز انجام شده و 600 متر از طول مسیر به جهت مقاوم‌سازی سقف و بدنه تونل نیز شاتکریت الیافی شده است.
اتصال شبکه برق
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر امور بهره‌برداری ناحیه شمال شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با اتصال شبکه انتقال نیرو ناحیه شمال شرق خوزستان به پست نیروگاه سد مسجد سلیمان، تحولی عظیم در شبکه برق این منطقه از استان ایجاد شد.
«محسن علی پناهی» افزود: قبل از این اتصال، حوزه مسجد سلیمان در ناحیه شمال شرق خوزستان از طریق دو خط 13 کیلوولت از پست اصلی شوشتر تغذیه می‌شد، همین موضوع موجب ضعف ولتاژ در این حوزه، پرباری ترانس‌های قدرت در پست اصلی شوشتر و متعاقب آن وجود ناپایداری برای کلیه مصرف‌کنندگان این حوزه شده بود.
وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده برای برطرف کردن این مشکلات ترتیبی اتخاذ شد تا شهرستان مسجد سلیمان و پست‌های تابع آن از حالت یکسو تغذیه خارج و با بهره‌برداری از چهار خط 132 کیلوولت جدید و اتصال آنها به پست سد نیروگاه مسجد سلیمان شرایط بسیار مطلوب‌تری برای مشترکین این منطقه رقم بخورد.
افتتاح باجه پست
فولادشهر- خبرنگار کیهان: با حضور بخشدار و اعضای شورای اسلامی فولادشهر و سایر نهادها و سازمان‌های شهر و شهرستان لنجان، باجه پست ناحیه دو فولادشهر افتتاح شد.
بخشدار فولادشهر گفت: با توجه به مشکلات پستی که در ناحیه دو فولادشهر وجود دارد، حضور باجه پست الزامی بود.
دهقان خدابنده افزود: با تلاش بیشتر و همکاری و همدلی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات مردم این ناحیه خواهیم کرد.
راه‌اندازی پایگاه سلامت
چناران- خبرنگار کیهان: پایگاه سلامت مرحوم ملک با 200 متر مربع زیربنا در 500 متر مربع زمین اهدایی سازمان موقوفات ملک درحاشیه خیابان جمهوری شهر چناران با حضور مسئولین محلی به بهره‌برداری رسید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چناران گفت: در این مرکز 16 هزار نفر از اهالی منطقه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های سلامت محور پیشگیرانه را دریافت می‌کنند.
رجب‌پور افزود: این ششمین مرکز سلامت برای جمعیت 80 هزار نفری نقاط شهری چناران و گلبهار است که در راستای طرح جامع سلامت فعالیت می‌کند.
افتتاح داروخانه گیاهی
یاسوج- خبرنگار کیهان: معاون غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در شناسایی گیاهان دارویی از استان‌های پیشگام در کشور است و به همین خاطر در تلاش جهت برقراری دوره‌های آموزشی طب سنتی و راه‌اندازی داروخانه گیاهی در استان هستیم.
امام بخش قائدی با بیان اینکه 68 داروخانه شخصی و 10 داروخانه دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند، گفت: 5 داروخانه دیگر با شرایط جمعیت در شهرهای لیکک، گچساران، مارگون و مادوان احداث می‌شود، طبق قانون به ازای هر 7 هزار نفر جمعیت شهری یک داروخانه باید داشته باشیم و البته در صورت نیاز در بعضی مناطق محروم این عمل اجرایی خواهد شد.
تعویض 5 هزار مقره
اهواز - خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به زودی عملیات تعویض پنج‌هزار زنجیر مقره در شبکه 230 کیلو ولت آغاز می‌شود.
«محمود دشت بزرگ» اظهار کرد: در فاز اول 5500 مقره از سرامیکی به سیلیکونی تعویض شد که باعث بالا رفتن پایداری شبکه در ریزگردهای اخیر شد، در فاز دوم نیز 5300 زنجیر مقره دیگر تعویض شد.
وی با بیان اینکه تعویض زنجیر مقره شبکه 400 کیلوولت در فاز بعدی صورت می‌گیرد، بیان کرد: در کنار بحث تغییر مقره‌ها از سرامیکی به سیلیکونی، شستشوی خطوط و پست‌ها و پوشش عایقی (RTV) تجهیزات، که به صورت مدام در حال انجام شدن است پایداری شبکه را در مقابل گرد و غبار به شدت افزایش داده است.
راه‌اندازی 20 پایگاه بسیج
تایباد-خبرنگار کیهان: داود اللهیاری جانشین سپاه ناحیه تایباد در مراسم راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج شهید ناصری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت تاکنون 20 پایگاه بسیج در تایباد راه‌اندازی شد.
بهره‌برداری از 5 طرح محرومیت‌زدایی در شهرستان از دیگر برنامه‌هایی بود که در دهه فجر با حضور فرماندار و مسئولان ادارات به بهره‌برداری رسید.
اجرای طرح پرستار معنوی
شاهرود - خبرنگار کیهان: طرح پرستار معنوی برای نخستین‌بار در شاهرود به همت مدیر بیمارستان بهار راه‌اندازی گردید.
اعظمی گفت: هدف از ایجاد این طرح مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی بیماران بستری، مراجعین، پرسنل و دانشجویان می‌باشد. وی افزود: با همکاری امام‌جمعه محترم شاهرود، دفتر نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه، مدیریت و اساتید حوزه علمیه حضرت معصومه(س) شاهرود و مسئولین بیمارستان بهار راه‌اندازی  و در راستای تکریم بیماران بوده، موجبات رضایتمندی بیماران بستری در این بیمارستان را فراهم ساخته است.
تسهیلات اشتغال روستایی
ساری- خبرنگار کیهان: استاندار مازندران تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی از منابع صندوق توسعه ملی را ایجاد اشتغال مولد به منظور تثبیت جمعیت روستایی یادآور شد و گفت: هدف اساسی، از اعطای اعتبارات اشتغال روستایی، توانمندسازی و پایداری اشتغال در روستاهاست.
اسلامی تصریح کرد: شاید برخی از افراد بخواهند برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت روستایی حتی فرآیندکاری خود را تغییر دهند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از ورود این افراد که به دنبال تسهیلات صرف بدون ایجاد اشتغال هستند، ممانعت به عمل آید.
وی اظهار داشت: دولت تسهیلات روستایی را برای فقرزادیی در این مناطق اختصاص داده و باید در این جهت نیز هزینه شود.
رشد نیروگاه‌های تجدیدپذیر
مشهد - خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خراسان به 38 مگاوات رسیده که رشد 36 درصدی را نسبت به شروع فعالیت دولت یازدهم نشان می‌دهد.
حسن متولی‌زاده همچنین ظرفیت نصب شده نیروگاهی در سه استان خراسان را 5 هزار و 231 مگاوات دانست و اظهار داشت: اجرای پروژه‌ها در صنعت برق خراسان رشد قابل توجهی داشته و با اجرای این پروژه‌ها، زیرساخت‌های لازم برای توسعه و اشتغال در سطح استان فراهم شده است.
وی تصریح کرد: در ابتدای سال 92 تلفات برق در شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع 9 درصد بوده و در حال حاضر 8/18 درصد رسیده است.