رپورتاژ آگهی برنامه «سینما دو» برای بدترین فیلم جشنواره فجر!(اخبار ادبی و هنری)
برنامه سینمایی شبکه دو سیما، یکی از قسمتهای خود را به تبلیغ فیلمی بیکیفیت و با مضمون توجیه خیانت اختصاص داد؛ فیلمی که حتی رسانهها و منتقدان غیرانقلابی نیز آن را بدترین فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر میدانند!
برنامه «سینما دو» 18 بهمن با اجرای حامد عنقا، به تبلیغ فیلم «هایلایت» و کارگردان آن اختصاص یافت. عنقا که خود فیلمنامهنویس باسابقهای است، در حالی از این اثر به عنوان «یک فیلم ساده و عاشقانه» یاد کرد که «هایلایت» یک فیلمفارسی با مضمون خیانت همسرها است و این موضوع ضداخلاقی را امری عادی معرفی میکند! کیفیت بسیار پایین و محتوای نازل این فیلم باعث شد که برخی از رسانهها نسبت به راهیابی چنین فیلمی به بخش مسابقه جشنواره فجر انتقاد کنند. برنامه «سینما دو» در کمال شگفتی، بدون توجه به محتوای مخرب فیلم «هایلایت» و واکنش منفی مردم و منتقدان به این فیلم، حدود نیم ساعت به تبلیغ آن پرداخت و تریبون را هم در اختیار اصغر نعیمی، کارگردان فیلم قرار داد بدون اینکه کوچکترین انتقادی درباره این فیلم مطرح شود!
رویکرد تبلیغاتی برنامه «سینما دو» برای برخی از تهیهکنندگان و فیلمسازها، شائبه زد و بند مجری این برنامه با این افراد را ایجاد کرده است. با توجه به اینکه حامد عنقا یک فیلمنامهنویس است، این تصور ایجاد شده که وی با تبلیغ برخی افراد و فعالیتهای آنها در پی بازاریابی برای فیلمنامههای خودش است!