kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری کلاهبردار
قزوین – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری فردی که از تعدادی شهروندان در شهرستان بوئین‌زهرا کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
سرتیپ مهدی محمودی اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین‌زهرا و کسب خبر از منابع، فردی که در این شهرستان به بهانه ارتباط با مسئولان نظام و با دادن وعده وام‌های میلیاردی با بهره کم از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: ماموران با دعوت از 10 نفر از شکات و مالباختگان متوجه شدند، این کلاهبردار، مبلغ 15 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده است.
برنج قاچاق
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی ‌رودسر از کشف برنج خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رمضانعلی پور قاسم گفت: مامورین انتظامی چابکسر شهرستان رودسر حین کنترل خودروهای عبوری ‌یک‌دستگاه نیسان باری را متوقف کردند که از آن مقدار یک‌هزار و 600 کیلوگرم برنج قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی با ‌اشاره به اینکه ارزش این محموله 95 میلیون ریال برآورد شده افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
ایجاد ناامنی با حمله حیوانات وحشی
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری فردی که با رها‌سازی حیوانات وحشی موجب جراحت و همچنین ترس و وحشت شهروندان شده بود، خبر داد.
سرهنگ محمدرضا خدادوست گفت: فردی که در شبکه‌های مجازی قدرت‌نمایی کرده و تصاویر حمله حیوانات وحشی خود را انتشار داده و باعث اختلال در نظم و امنیت جامعه شده بود دستگیر شد.
وی اضافه کرد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد که این فرد حیوانات وحشی خود را در یک دامداری نگهداری کرده و عمدا آنها را رها و باعث رعب و وحشت شهروندان می‌شود.
واژگونی خودرو
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از واژگونی یک‌دستگاه سواری ساینا در محور مواصلاتی چابهار خبر داد.
سرهنگ یدالله ستوده گفت: بر اثر این واژگونی یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت، راننده و سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.
وی اضافه کرد: کارشناسان علت این سانحه را عدم توجه به جلو بیان کردند.
آتش در بازار کفش
تبریز – خبرنگار کیهان: به گزارش آتش‌نشانی تبریز، آتش سوزی بازار کفش و چرم تبریز پس از سه ساعت مهار و خاموش شد.
این آتش سوزی که از طبقه منفی دو و انباری بازار کفش شروع شده بود قبل از سرایت به سایر مغازه‌ها و گسترش آتش توسط مامورین آتش‌نشانی مهار شد.
سارقان کف‌زن
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان گلستان از زمین‌گیر شدن 7 نفر از اعضاء باندی که اقدام به کف‌زنی از شهروندان گلستانی می‌کردند و اعتراف آنان به 62 فقره سرقت خبرداد.
سرتیپ علی اکبر جاویدان گفت: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در پی یک کار اطلاعاتی و پلیسی اعضاء یک باند کف‌زنی که اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه در گرگان و دیگر شهرهای استان می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.
وی گفت: اعضاء این باند که از استان‌های مرکزی کشور بودند به صورت خانوادگی، طعمه‌های مورد نظر را شناسایی و در یک فرصت مناسب و با معرفی خود تحت عنوان مامور ادارات دولتی و توریست خارجی اقدام به سرقت پول و دیگر‌اشیاء قیمتی می‌کردند.
کالای قاچاق
اراک – فارس: فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان از کشف کالا در عملیات پلیس دلیجان خبر داد.
علی هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دلیجان در هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون ترانزیت حامل بار دو دستگاه آسانسور خارجی مشکوک شدند که در بررسی‌های دقیق‌تر متوجه حمل غیرقانونی و قاچاق شدند.
به گفته وی، کارشناسان ارزش این محموله را 3 میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان مبدا این محموله قاچاق را از بندرعباس به مقصد تهران اعلام کرد که در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
پتوهای قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف پتوهای قاچاق در عوارضي «تهران – ساوه» خبر داد.
سرتیپ محسن خانچرلی گفت: ماموران يگان امداد حين گشت زني در عوارضي «تهران – ساوه» به يک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شده و برای بررسي بیشتر از خودرو تعداد 36 کارتن پتوی‌نسوز خارجی کشف کردند.
وی با ‌اشاره به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کالاهای مکشوفه، تصریح کرد: در اين رابطه، یک متهم نیز دستگیر شد.
انفجار گاز
کرمانشاه – ایرنا: فرماندار کرمانشاه گفت: انفجار در ورودی دانشگاه رازی مربوط به نشت گاز در اتاقک نگهبانی این دانشگاه بود.
فضل‌الله رنجبر افزود: نشت گاز و جمع شدن آن در فضای اتاقک نگهبانی ورودی دانشگاه رازی موجب انفجار و به دنبال آن آتش سوزی در این اتاقک شد.
وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه داخل این اتاقک چوبی بوده، در اثر انفجار آتش گرفته است.
وی گفت: یک نفر از نگهبانان دانشگاه رازی درون اتاقک بود که از ناحیه دست دچار سوختگی شده است.
دستگیری قاتلان فراری
بیرجند – ایسنا: فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری 2 قاتل فراری پس از 48 ساعت در شهرستان شیروان خبر داد.
سرتیپ علیرضا مظاهری اظهار کرد: پنج شنبه هفته گذشته دو نفر موتورسوار با حمله به فردی در خیابان، وی را مورد اصابت چاقو قرار داده و از صحنه جرم فرار کردند.وی ادامه داد: متاسفانه فرد مجروح به علت شدت جراحت و خونریزی، در بیمارستان‌ شیروان فوت کرد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: ماموران با تلاش‌های شبانه‌روزی طی این مدت، 2 نفر قاتل را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.
12 مصدوم در تصادف دو خودرو
کرمان – ایسنا: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برخورد دو دستگاه خودروی 405 و مصدومیت 12 نفر خبر داد.
سید محمد صابری   اظهار کرد: این حادثه در ساعت 1 و 15 دقیقه بامداد روز 21 بهمن‌ ماه در محور کرمان – باغین به وقوع پیوست که مصدومین به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند.
زلزله سومار را لرزاند
کرمانشاه- مهر: زمین لرزه‌ای به بزرگی 3/7 ریشتر سومار در استان کرمانشاه را به لرزه درآورد. این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.
پس‌لرزه‌ها در استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد.