kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* با عنایت به تاکید چند باره رهبر معظم انقلاب بر توجه جدی ملت و دولت به افزایش جمعیت کشور که کشور جوان ما به سمت پیری در حرکت است و اذعان مسئولین آمار در این خصوص، انتظار می‌رود دولت محترم به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و جنجالی (افراد بی‌شناسنامه دنیا شناس، کم‌سواد، عدم درک پیام 24 خرداد و...)‌به مسائل اصلی کشور و رفع مشکلات و موانع رشد جمعیت و گره‌گشایی از بیکاری جوانان، تسهیل ازدواج و بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری و... بپردازند.
بوربور از ورامین
* از جواب منطقی آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم روزنامه به صحبت‌های بی‌ریشه آقای یونسی مشاور ارشد ریاست محترم جمهوری در جمع گروهی از یهودیان کشور به وجد آمدم. از خداوند می‌خواهم این سرباز با بصیرت را برای نظام حفظ کند.
یک فرهنگی
*‌لطفا به صورت واضح و روشن پاسخ داده شود که آیا حضرت امام‌خمینی(ره) دنیا را شناخت و مبارزه علیه ظالمین را شروع کرد و آن مواضع تند را علیه مستکبرین آمریکایی گرفت یا خیر؟ البته امیدواریم روی اعصاب خود کنترل داشته باشند و امثال ما را متهم به پول گرفتن از جایی نکنند.
میرزاخانی
* صحبت‌های آقای یونسی مشاور ارشد ریاست‌ محترم جمهوری در جمع یهودیان کشور و سخنان خود آقای روحانی یکدیگر را کامل می‌کنند ولی بنویسید ما مسلمانان از امام‌حسین(ع) و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی آموخته‌ایم که تحت هیچ شرایطی با ظلم کنار نیاییم این روش و منش آزادگی را به تندروی و نشناختن دنیا و یا هر چیز دیگر متهم کنند مهم نیست.
9820---0919
* آقای احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم و همان کسی که گفته بود ما 19 سال در بحث هسته‌ای به جهان دروغ گفته‌ایم اخیرا گفته غرب مخالف پیشرفت ما نیست و فناوری هسته‌ای ایران پر هزینه و بی‌ارزش است. مگر استکبار جنایتکار وقتی کودتای 28 مرداد و جنگ 8 ساله را برای ملت تحمیل کردند ما فناوری هسته‌ای داشتیم؟ سرنگونی هواپیمای مسافربری چطور؟ اگر مخالف پیشرفت ما نیستند چرا این همه تهدید و تحریم ظالمانه علیه ما می‌کنند؟ «تا فرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد»
گل‌محمد نورانی از مهدیشهر
* به آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنیم در گذشته وقتی که حضرتعالی رئیس شورای امنیت ملی بودید کار پرونده هسته‌ای به تعلیق کشیده شد تا اعتماد آمریکایی‌ها جلب شود. پس چرا آن‌ها هنوز اعتماد و رضایت ندارند؟ و پرونده هسته‌ای مختومه نشده است؟ شما که دنیا را می‌شناسید. نباید از کنار این سوال‌ها عبور کنید.
امامی
*‌ بنده در این موضوع، کاری به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ندارم. از آنجا که مسلمان هستم و روی اسلام خویش تعصب دارم عرض می‌کنم صحبت‌های اخیر آقای یونسی با مبانی دین اسلام و سفارش‌ها و رهنمودهای پیامبر اکرم سازگاری ندارد. آیا ایشان به لباس مقدس خویش نگاهی نکرده که این حرف‌ها را به زبان جاری ساخته است؟
هرندی
* آیا دولتمردان از بلوکه شدن ارز نفتی صادراتی ما عبرت نگرفته‌اند که فروش گاز به اروپا را پیشنهاد می‌کنند!
0348---0919
* ملت شریف کشورمان آزادی و استقلال را با خون مقدس هزاران شهید و جانباز و آزاده به دست آورده است برخی کاری نکنند تا مردم 9 دی دیگری را به نمایش گذارند. اگر مردم اقدامی نمی‌کنند به خاطر ولایت است.
4247---0917
* در منطقه8 شهرداری تهران ملکی از 20سال پیش به این طرف در طرح دوربرگردان بزرگراه شهید باقری قرار گرفته است ولی از اجراء طرح خبری نیست و بلاتکلیف مانده‌ایم چرا مسئولین شهرداری منطقه پاسخگو نیستند؟
محمودی
* قول دادند ظرف یک هفته قبوض اصلاح شده برق به دست مردم برسد. ده روز گذشت و خبری نشد.
6937---0919
* برخی خانواده‌ها ناخواسته یک یا چند نفر از اعضای خانواده‌شان در ثبت‌نام یارانه‌ها حذف شده‌اند. از مسئولین امر انتظار می‌رود فرصتی برای اصلاح آن در نظر بگیرند.
3525---0911 و 0894---0917
* تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم بهای داروهایم را پانصد تومان پرداخت می‌کردم. در ابتدای دولت یازدهم این مبلغ به 18 هزار تومان و از ابتدای اردیبهشت 93 به 78 هزار تومان رسید! با وعده‌ای که دادند به بیمارستان امام خمینی(ره) رفتم تا 60 هزار تومان پس بگیرم گفتند اسم خود را بنویس ولی فعلاً که پول نداریم!
5106---0912
* در شهرستان عباس‌آباد مازندران زباله چند شهر در جنگل تخلیه و دفن می‌شود. بنویسید شیرابه‌هایی که از این زباله‌ها جریان پیدا کرده محیط زیست به ویژه رودخانه و دریا را آلوده ساخته است. چرا هیچ مسئولی در این مورد احساس مسئولیت نمی‌کند؟
2388---0911
* معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی ریاست محترم جمهوری طی دستوری فوق‌العاده منتقلین از کلان‌شهرها را به یک سوم کاهش داده است. در مورد بنده 240 هزار تومان فوق‌العاده به 75 هزار تومان تنزل پیدا کرده است.
1425---0912
* مدتی است ازدواج کرده‌ام برای ثبت‌نام یارانه با همسرم مراجعه کردم ولی سیستم قبول نکرد. پدر و مادرم نیز ثبت‌نام کرده بودند همسرم وقتی که دید این مشکل برایم به وجود آمده، با پدر و مادرش که چند روز بعد فرصت ثبت‌نام داشتند ثبت‌نام کرد. حال من بدون ثبت‌نام مانده‌ام. از مسئولین امر انتظار می‌رود مشکل بنده را حل نمایند چرا که با وجود تشکیل زندگی و تورم و گرانی و بیکاری توان اداره زندگی را ندارم.
1200---0917
* شهرستان «بن» از توابع استان چهار محال و بختیاری فاقد حتی یک واحد دانشگاهی است و همین امر باعث شده بسیاری از تحصیل بازبمانند. از وزارت علوم و رئیس دانشگاه آزاد انتظار می‌رود برای احداث واحد دانشگاهی در این شهرستان مساعدت نمایند.
9483---0913
* سؤال بنده این است که چرا منتقدین به فیلم مستند من روحانی هستم هیچ کس آقای هاشمی را به خاطر ادعایی که کرده و آقای روحانی رئیس‌جمهور را فرستاده خویش برای مذاکره با مک فارلین آمریکایی معرفی کرده زیر سؤال نمی‌برد. چرا برعکس به کسانی که این واقعیت تاریخی را از کتاب آقای هاشمی بازگو کرده‌اند حمله می‌کنند؟
9489---0912
* بی‌عدالتی در شرکت صنایع[...] اصفهان در پرداخت‌های میلیونی پاداش به بعضی از مدیران در کنار انواع تسهیلات و امکانات رفاهی که به آنان اختصاص می‌یابد امید به آینده را از کارگران عادی گرفته است چرا مسئولین سازمان بازرسی نسبت به این موارد ورود پیدا نمی‌کنند.
6014---0913
کیهان: نام شرکت مورد اشاره در دفتر روزنامه موجود است.
* دو سال قبل در آزمون استخدامی استانداری‌ها شرکت کرده و پذیرفته شدم. با اینکه تمام مراحل گزینشی را طی کرده‌ام ولی دولت یازدهم زیربار مسئولیت نمی‌رود و به بهانه‌های واهی ما جوانان را سر می‌دوانند، چرا؟
کریمی از لرستان
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 4
«در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پیام‌های مردمی مورخ 25 فروردین ماه سال جاری تحت عنوان «مانع حادثه‌ساز» به اطلاع می‌رساند، موضوع یاد شده در برنامه معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 قرار گرفت و انجام خواهد شد.»