جریمه 30 هزار تومانی برای بیرون آوردن دست از خودرو
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفت: جریمه راننده متخلفی که حین حرکت دستش را از خودرو خارج کند، 30 هزار تومان است.
سرهنگ داود قاسمیان به میزان گفت: براساس قانون بیرون آوردن دست از پنجره از سوی راننده یا سرنشینان خودرو تخلف محسوب شده و ماموران راهور در صورت رویت میتوانند متخلفان را 300 هزار ریال جریمه کنند.
قاسمیان با اشاره به حوادثی که بر اثر این سهلانگاری رخ میدهد، تاکید کرد: به جز راننده بیشترین خطر متوجه کودکانی است که دست خود یا بدنشان را از شیشه خودرو خارج میکنند. بارها مشاهده شده است که در تصادفات افراد به علت بیرون آوردن دست یا بدن، مشکلات جبرانناپذیری را تجربه کردهاند. وی افزود: متاسفانه اخیرا در خودروهای دارای «سان روف» مشاهده شده افراد بیتوجه کودکان را از آن آویزان کرده یا کودکان با ایستادن روی صندلی احتمال بروز حادثه را افزایش میدهند.