معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید:
بنیاد در موضوع شهدای آتش نشان تابع قوانین و مقررات است
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد شهدای آتش نشان به عنوان شهدای خدمت بر اساس ضوابط و مقررات عمل میکند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی ایزدی بااشاره به ضرورت تجلیل از فداکاری آتشنشانانی که در راستای یاری رساندن به هموطنان و یا نجات جان افراد در حوادث آتشسوزی بذل جان مینمایند، گفت: بنیاد نیز همانند همه دستگاههای اجرایی بر حسب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامههای مصوب هیئت وزیران نسبت به ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام میکند و هر آنچه از طرف مراجع قانونگذار و سیاست گذار کلان کشور در چارچوب قانون و مقررات به این نهاد محول گردد قطعاً با تمام توان نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد.
ایزدی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران حسب قوانین در مورد مأموران سازمانهای مختلفی که برای عملیات امداد و نجات در حوادثی نظیر سیل، زلزله و آتش سوزی و... اقدام به فعالیتهای ایثارگرانه برای نجات همنوعان مینمایند فاقد اختیارات قانونی لازم است اما خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص شهدای آتش نشان طی مصوباتی در سالهای 1394 و 1395 شهرداری تهران را مکلف به ارائه خدمات و تسهیلات و تحت پوشش قرار دادن خانواده این عزیزان نموده است.
وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، خاطرنشان کرد: در سازمان مدیریت بحران کشور نیز پیشنویس آیین نامهای که به موجب آن دستگاههای مشمول و به کار گیرنده مأموران جان باخته در عملیات امداد و نجات بتوانند معادل (در حکم شهید) خدماتی به خانوادههای افراد مورد نظر ارائه دهند در دستور کار قرارگرفته و امیدواریم با تصویب آن شاهد خدمات رسانی بیشتری به خانوادههای گرانقدر فداکاران عزیز باشیم.