kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 8هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای حاصل از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور پرداخت می‌شود.

«علی یزدانی» در حاشیه دیدار با صنعتگران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: دولت در جریان مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مصمم است تا درآمدهای حاصل از این طرح را به بخش تولید و صنعت روانه کند.
وی ادامه داد: در تبصره 21قانون بودجه کشور بیش از 10هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت و حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است.یزدانی تصریح کرد: براساس توافق‌های انجام شده بیش از سه هزار و 400میلیارد تومان برای حمایت از تولید و صنعت در کشور پیش‌بینی شده که با انعقاد تفاهم با بانک صنعت و معدن این رقم تا هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با تأکید بر حمایت از واحدهای صنعتی زیان دیده در کشور گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت به دنبال شناسایی واحدهای صنعتی و تولیدی زیان دیده است که در صورت دارا بودن شرایط لازم برای حیات اقتصادی، زیر چتر حمایتی دولت قرار می‌گیرند. یزدانی اضافه کرد: افزایش مهلت بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی زیان دیده و اجرای مشوق‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت معدن و تجارت برای حمایت از تولید ملی است.