kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

کوتاه اقتصادی


* مدیر کل دفتر حقوقی وامور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری از حضور این سازمان در سه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران - کویت، ایران-پاکستان و ایران-غنا در راستای گسترش همکاری‌های حمل‌ و نقل هوایی خبر داد.محمد سعید شرفی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توسعه پیوندهای راهبردی، گسترش همکاری با کشورهای منطقه و جهان به‌ویژه همسایگان و کشورهای اسلامی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه ارتباطات در حوزه هواپیمایی، افزایش پروازها و  ایجاد فرصت‌های جدید برای شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.
* 4 میلیارد و 919 میلیون سهم به ارزش 95 هزار و 815 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد که هر دو شاخص، رکوردی تاریخی در بورس محسوب می‌شود.در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه 4 میلیارد و 919 میلیون سهم به ارزش 95 هزار و 815 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد که هر دو شاخص، رکوردی تاریخی برای بورس محسوب می‌شود.شاخص بورس اوراق بهادار در معاملات دیروز با 35 واحد افزایش به 77 هزار و 752 واحد رسیده است.ارزش بورس تهران هم امروز به 376 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.
* پژو 2008 و پژو 301 به عنوان دو محصول جدید شرکت پژو در ایران تولید خواهند شد. پژو 2008 که یک خودروی شاسی بلند است حدود 3 سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. قرار است این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شود که برای این کار نیاز به ایجاد خط مونتاژ جدید در شرکت ایران خودرو است. پژو 301 نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید شرکت پژو در ایران تولید خواهد شد که این خودرو حدود 2 سال است در بازار چین عرضه می‌شود. این محصول با مشارکت شرکت پژو و دانگ‌فنگ چین در این کشور تولید و عرضه می‌شود. برای تولید این خودرو در ایران نیاز به ایجاد خط مونتاژ و سالن رنگ جدید  نیست و امکان استفاده از سالن‌های موجود برای تولید آن وجود دارد ولی قالب‌های خودرو باید تولید شوند.
* در مراسمی با حضور مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) معارفه شدند. به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمان راه‌آهن (بالاست)، سیروس جعفری به عنوان مدیرعامل و نماینده عضو هیئت مدیره و آقایان احمدی، خرسند، شفیع‌زاده و شیری به عنوان سایر اعضای هیئت مدیره جدید شرکت بالاست انتخاب و معرفی شدند. ازگلی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن در این مراسم گفت: هیئت مدیره و مدیرعامل جدید از حمایت و پشتیبانی کامل و قاطع گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن برخوردار هستند. وی ادامه داد: این حمایت‌ها متناسب با فعالیت‌هایی است که هیئت مدیره و مدیرعامل با تلاش خود در برآوردن انتظارات گروه صاحبان سرمایه و سهامداران در مسیر رشد و پویایی بالاست داشته باشند.