kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
سخنگوی دولت:

یارانه نقدی 22 اردیبهشت واریز می‌شود

سخنگوی دولت با اعلام اینکه یارانه نقدی خانوارهای متقاضی 22 اردیبهشت به حساب سرپرستان واریز می‌شود، گفت: این نخستین یارانه پس از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها است.
محمدباقر نوبخت ضمن قدردانی از انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی گفت: به تمام افرادی که اعلام کردند به یارانه نیاز دارند، مبلغی را که تاکنون می‌پرداختیم، خواهیم پرداخت و برای کسانی که اطلاعات ما نشان می‌دهد نیاز به حمایت بیشتری به ویژه در جهت امنیت غذایی دارند، علاوه بر یارانه نقدی، یارانه غیرنقدی درنظر گرفتیم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد: هیچ ریالی از افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی را برای افزایش درآمد دولت به کار نمی‌گیریم و همه را در راه‌های مناسب‌تر که مردم نیاز دارند هزینه خواهیم کرد. منابع حاصل از انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی، به تولید و اشتغال، بهداشت و درمان و بهبود وضع محیط‌زیست اختصاص داده می‌شود.
گفتنی است: یارانه اردیبهشت ماه اولین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است که به مبلغ 45 هزار و 500 تومان بدون تغییر نسبت به مرحله اول به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.