kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
وزیر کار و رفاه اعلام کرد

تدوین طرح مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین طرح مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.
علی ربیعی در سومین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی مهارت آموزی و اشتغال از تدوین و طراحی مشاعل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی توسط سازمان فنی حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: در برخی استان‌ها نمی‌توانیم تنها به مشاغل خاص تکیه کنیم ناچاریم به سمت خوشه‌های صنعتی برویم و سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند در این فرآیند نقشه مهارتی را تدوین کند. وی بر لزوم بالا بودن مهارت نیروی کار توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان‌هایی که امر آموزش را در دستور کار دارند و نقش مهمی که در برنامه‌های دولت تدبیر و امید طی سال‌های آینده خواهند داشت تاکید کرد.
وی مهار تورم و خروج از رکود اقتصاد را موجب رشد و پایداری جامعه دانست و افزود: در شرایط فعلی نیاز به نوعی نگرش جدید به کار و انسان‌های کارآمد و مهارت‌دیده داریم تا به رشد هفت درصدی پیش‌بینی شده اقتصاد در کشور برسیم و به سمت بهره‌وری بالا، ازدیاد تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا برویم.
ربیعی در ادامه با بیان اینکه برای مدرک احترام زیادی قائلم ولی برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قائل هستم، گفت: ترکیب  تکنسینی و تئورسینی می‌تواند دستاوردهای خوبی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید از کارگران مهارتی به سمت کارگران دانشی برویم، تاکید کرد: لازم است تا مشاغلی را که تاکنون تجربه‌اش را در ایران نداشته‌ایم یا داشتیم ولی زمینه مهارتی آن را در اختیار نداشتیم در دستور کار قرار بدهیم و سازمان فنی حرفه‌ای به این مسئله ورود کند.
وی گفت: ما نیازمند طراحی مدل‌های جدید با تجربه‌های جدید و مبتنی بر شناخت نیازهای بازار کار هستیم و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باید در ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار تاثیرگذار باشد و بر اساس این نقشه برنامه‌های خود را بازنگری کند.
ربیعی هم‌چنین پیشنهاد کرد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور از تجارب کشورهای توسعه یافته و تازه صنعتی شده در تهیه منابع آموزشی جدید استفاده کند.