kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

آتش‌سوزی انبار روغن خودرو در قزوین

آتش‌سوزی انبار روغن خودرو در شهر قزوین پس از هفت و نیم ساعت تلاش توسط نیروهای آتش‌نشانی مستقر در محل حادثه مهار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اعلام این خبر به ایرنا گفت: بر اساس اظهارات مالک این انبار 20 تن روغن خودرو در محل وجود داشت که طعمه آتش شده اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و حتی مجروح نیز نداشته است.
منوچهر حبیبی افزود: این آتش‌سوزی ساعت 17 و 30دقیقه روز سه‌شنبه در یک انبار روغن خودرو واقع در خیابان شیشه‌چی بلوار اسدآبادی شهر قزوین به وقوع پیوست که نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله در محل حاضر شدند و به خاطر حجم بالای آتش‌سوزی مدیریت بحران استان در ستاد فرماندهی حضور پیدا کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در همان ابتدای حضور هماهنگی‌های لازم برای اعزام امکانات از سایر شهرهای همجوار در صورت لزوم انجام شد و حجم آتش‌سوزی به حدی بود که آتش‌نشانان شهرهای الوند، اقبالیه و محمدیه و دیگر شهرهای استان قزوین در محل حادثه حضور پیدا کردند.
حبیبی گفت: نیروهای هلال احمر، سپاه و آتش‌نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور داشتند و با هماهنگی برق و گاز منازل مجاور این انبار برای امنیت بیشتر قطع شد و کشیک‌ شرکت‌های گاز و برق استان در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: به خاطر رعایت مسائل زیست محیطی عوامل شرکت‌های نفت و محیط زیست با حضور در محل از طریق مکش، روغن‌های جاری در محل را جمع‌آوری کردند و بخشی از روغن که در کانال‌ها جاری بود به سمت زمین‌های خالی و بدون کشت هدایت شد.
معاون استاندار قزوین یادآور شد: این حادثه با مدیریت شخص استاندار قزوین و حضور نهادهای مسئول بدون کوچکترین حادثه مهار شد.
حبیبی در پایان گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت آتش‌سوزی اقدام و فعالیتی بوده که منجر به جرقه شده است ولی سازمان آتش‌نشانی قزوین مامور پیگیری و بررسی علت حادثه است که به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد.