kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
به منظور بررسی مشکلات دستگاه قضایی

رئیس قوه قضائیه وارد ایلام شد


 آیت‌الله آملی لاریجانی دیروز با استقبال نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار وارد ایلام شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله آملی لاریجانی در این سفر علاوه بر بررسی مسایل قضایی استان ایلام با اقشار مختلف مردم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان نیز دیدار و در جمع آن‌ها سخنرانی کرد.
دیدار با روسای عشایر، روحانیون و اعضای هیئت علمی و نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان از دیگر برنامه‌های رئیس قوه قضائیه بود.
به گزارش مهر، آیت‌الله آملی لاریجانی دیروز در بدو ورود به ایلام در فرودگاه شهدای این شهر اظهارداشت: در این سفر دو روزه اهداف خاصی از جمله بررسی دستگاه قضایی در استان در جهت کارایی بیشتر و خدمات‌رسانی بررسی خواهد شد.
وی بیان داشت: علاوه بر بررسی نواقص و مشکلات، جلسات متعددی نیز با اقشار مختلف مردم و مجموعه دستگاه قضایی استان برگزار خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شرکت در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر است، افزود: در جلسه شورای اداری تلاش خواهیم کرد هماهنگی بیشتری با مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور رفع مشکلات و تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مردم انجام شود.
آملی لاریجانی تصریح کرد: این سفر همراه شد با سفر به استان کرمانشاه و بازدید و سرکشی از مناطق زلزله‌زده تا آشنایی بیشتری با خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان داشته باشیم.
ایران ناجی کشورها از تروریسم
 آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و روسای عشایر در دانشگاه ایلام افزود: امروزه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نقش مهمی در معادلات دارد.
وی گفت: هیچ کسی نمی‌تواند نقش جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای را انکار کند، همه دشمنان نیز به این نقش جمهوری اسلامی اعتراف دارند.
لاریجانی تصریح کرد: یکی از روزنامه‌های عربستان روز سه‌شنبه به نقش جمهوری اسلامی فراتر از مرزها اشاره کرده است.
وی گفت: امروزه قدرت و توانایی نظامی و علمی کشور مورد اعتراف دشمنان است.
 آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: قدرت ایران اسلامی در همه عرصه‌ها در منطقه بر کسی پوشیده نیست و این مورد اذعان همه هست چه کشور‌های دوست و چه دشمنان جمهوری اسلامی.
وی با یادآوری ابتدای انقلاب که هجمه‌های زیادی چه در داخل و چه در خارج از  مرزها متوجه کشورمان شد، ادامه داد: حمله ناجوانمردانه صدام و رژیم بعث عراق یکی از این هجمه‌ها بود که با رهبری حضرت امام خمینی(ره)، ایثارگری رزمندگان اسلام و مقاومت مردم ایران اسلامی با شکست روبرو شد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از قوی‌ترین مولفه‌های اقتدار نظام اسلامی ایثار و فداکاری شهیدان است و استان ایلام از این جهت ویژگی خاص دارد، تصریح کرد: دنیای سلطه و در راس آنها  آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌توانند مقوله شهید و شهادت را درک کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در قلوب مردم و سیاسیون کشورهای عراق و سوریه و لبنان رسوخ کرده است، گفت: این کشورها ایران را ناجی در برخورد با تروریست‌ها می‌دانند.
وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به رقیب اصلی نظام لیبرال دموکراسی تبدیل شده است و قدرتمندتر از همیشه، مسیر پیشرفت و اقتدار خود را طی می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق این امر، بسط فرهنگ شهید و شهادت است.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این مفهوم بسیار بالاتر از جنگ برای سرزمین است، چرا که یک فرهنگ قرآنی و الهی است که دنیای سلطه از درک آن عاجز است. شهادت در فرهنگ ملت ایران یک مبنای راهبردی است و ریشه‌ای عمیق در عقاید آنان دارد.
آملی لاریجانی گفت: امروز فرهنگ ایثارگری ملت ایران را جوانان کشورهای لبنان، عراق و سوریه به خوبی به ارث برده‌اند، جوانان این کشورها از عمق وجود خود، سیاست‌های ضد استکباری ملت ایران را می‌ستایند و همین عامل باعث شده دشمن به اشکال مختلف درصدد جلوگیری از انتقال فرهنگ ایثارگری ملت ایران برآید.
وی گفت: عده‌ای در داخل نیز درصدد هستند این روحیه شهادت‌طلبی را کمرنگ جلوه دهند، ولی حضور جوانان بابصیرت ایران اسلامی در قالب مدافعان حرم بار دیگر نشان داد این روحیه خاموش‌شدنی نیست و نسل سوم و چهارم انقلاب نیز همانند پدران شهید خود، برای دفاع از کیان و ارزش‌های این نظام حاضرند تا رشادت و جانفشانی کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از قویترین مولفه‌های اقتدار نظام اسلامی ایثار و فداکاری مردم و شهیدان است و استان ایلام از این جهت ویژگی‌های خاصی دارد و یادگار ایثار مردم ایران اسلامی در دفاع مقدس است.
آملی لاریجانی بیان کرد: توانایی نظامی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و بحمدالله در سایه  رهبر معظم انقلاب اسلامی همه هجمه‌ها که از ابتدای انقلاب چه در داخل و چه در خارج از مرزها متوجه کشورمان شده است با تدبیر بصیرانه رهبر انقلاب خنثی  و دشمنان ضعیف و زبونتر شده‌اند.
همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به ایلام مسئولان ارشد قضایی به عنوان نماینده رئیس قوه در شهرستان‌های استان حضور یافتند.
رئیس دیوان عدالت اداری به عنوان نماینده در شهرستان دره‌شهر حضور دارد، دادستان انتظامی حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد به عنوان نماینده در شهرستان دهلران حضور دارد، شورای اداری شهرستان مهران نیز با حضور حجت‌الاسلام حصاری معاون قوه قضائیه در جریان است. در دیگر شهرستان‌های استان نیز معاونان و مسئولان ارشد قضایی حضور دارند.
علی‌اصغر جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها نیز به عنوان نماینده رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان حضور دارد.
سفر دو روزه آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه دارای برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با خانواده شهدا، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و ... است.
ایلام بیش از ۲ هزار بار
 مورد هجمه هواپیماهای بعثی قرار گرفت
امام جمعه ایلام گفت: ایلام بیش از ۲ هزار بار مورد هجمه هواپیماهای بعثی قرار گرفت.
به گزارش مهر، آیت‌الله محمدنقی لطفی دیروز در جلسه دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دانشگاه ایلام اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی ۶۰ درصدر شهرهای ایلام تخریب شد، بیشتر شهدای استان ایلام شهدای بمباران هستند.
 وی گفت: مردم استان ایلام در همه عرصه‌ها  از جمله حضور در انتخابات بالاترین حضور را در کشور دارند.
وی اظهار داشت: استان ایلام به برکت خون شهیدان مسیر  تردد عتبات عالیات است.
لطفی تصریح کرد: اربعین نام ایلام و مهران را جهانی کرد و ایلام به عنوان پایتخت خادمان سیدالشهدا جهانی شده است.
وی افزود: اکثر زوار از سراسر کشور و دیگر کشورهای همسایه مرز مهران را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.
لطفی گفت: دولت و دیگر نهادهای مسئول باید  برای احداث خط راه‌آهن که ضروری‌ترین نیاز استان است تلاش کنند.