kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
زنگ روایت فتنه در دانشگاه‌ تهران به صدا درآمد

حسینی: بازخوانی فتنه نمی‌گذارد جای قاضی و متهم عوض شود



عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در کلاس‌ زنگ روایت فتنه گفت: اگر ما نتوانیم ماجرای فتنه و 9 دی را درست تبیین کنیم، یک عده جای قاضی و متهم را عوض کرده و خودشان را تطهیر می‌کنند؛ به همین دلیل باید با بازخوانی درست فتنه اجازه ندهیم جای متهم و شاکی عوض شود.
دانشگاه تهران که در رابطه با روایت فتنه برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده، این بار با هماهنگی با تعدادی از اساتید انقلابی اقدام به برگزاری کلاس‌های روایت فتنه با عنوان «زنگ‌‌فتنه» کرده است. کلاس‌هایی که در آن اساتید انقلابی برای دانشجویان از فتنه 88 و حماسه 9 دی روایت می‌کنند و ابعاد مختلف این موضوع را روشن می‌سازند.
زنگ «روایت فتنه» به این صورت است که اساتید انقلابی یکی از کلاس‌های خود را به بازخوانی حوادث فتنه 88 و گرامیداشت حماسه 9 دی اختصاص می‌دهند و درس فتنه شناسی و بصیرت افزایی می‌دهند. این کلاس تاکنون توسط برخی از اساتید دانشگاه تهران برگزار شده و در روزهای آینده نیز توسط اساتید دیگر برپا خواهد شد.  برهمین اساس کلاس سیدمحمد حسینی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد.
حسینی در ابتدای کلاس بر لزوم بازخوانی فتنه 88 تاکید کرد و گفت: بازخوانی فتنه 88 و 9 دی باعث می‌شود که در آینده بتوانیم در مواجهه با چنین مسائلی درست عمل کنیم.
وی در ادامه با‌اشاره به حوادث تلخی که بعد از انتخابات سال 88 ایجاد شد، افزود: فتنه‌گران چندین ماه کشور را به آشوب کشاندند و به مقدسات ملت توهین و بی‌احترامی کردند، مردم هم تا یک مدت این رفتارهای هنجارشکنانه را تحمل کردند ولی وقتی دیدند که اینها هدف‌شان چیز دیگری است و انتخابات و اعتراض به آن بهانه‌ای بیش نیست به خیابان‌ها آمدند و در 9 دی یک حماسه بزرگ آفریدند.
حسینی خاطرنشان کرد: یادآوری حماسه 9 دی باعث می‌شود مردم اقدامات فتنه‌گران را فراموش نکنند. اگر ما نتوانیم ماجرای فتنه و 9 دی را درست تبیین کنیم یک عده جای قاضی و متهم را عوض کرده و خودشان را تطهیر می‌کنند، به همین دلیل باید با بازخوانی درست فتنه اجازه ندهیم جای متهم و شاکی عوض شود.