kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

برنامه‌های فرهنگی و هنری برای حماسه 9 دی برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)



همزمان با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی آیین‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌هایی با این موضوع در مراکز فرهنگی شهر تهران برگزار می‌شود.
«روز روشنایی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف نقش‌آفرینی و گرامیداشت روزهای مهم و تاثیرگذار انقلاب برگزار می‌شود و در آن از هنرمندان و فعالان فرهنگی در حوزه‌های ادبیات، نمایش، فضای مجازی، سرود و موسیقی، گرافیک، شعر، عکس و روشنگری تجلیل خواهد شد.در این برنامه که با حضور شخصیت‌های مهم فرهنگی و هنری کشور برگزار می‌شود از خانواده‌های شهداء و جانبازان فتنه 88 نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.این برنامه روز شنبه 9دی ساعت 14:30 در آمفی تئاتر فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) برگزار می‌شود.
حوزه هنری نیز به مناسبت حماسه 9 دی یک نمایشگاه پوستر درباره این موضوع برپا کرده است. مراسم افتتاح نمایشگاه پوستر حماسه 9 دی شنبه نهم دی در گالری عالی حوزه هنری برگزار خواهد شد. بنا براین گزارش بیش از 50 اثر گرافیک از هنرمندان پیشکسوت و جوان سراسر کشور در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. علی وزیریان، سیدحمید شریفی آل هاشم، احمد آقاقلی‌زاده، مسعود نجابتی، محمدحسین نیرومند، احمدرضا دالوند، صابر شیخ رضایی، آرزو آقاباباییان، آرمین دهنوی، حامد مغروری، حسن علیپور، حمید فخار، رضا عنایتی، زهرا خیبر شکن اصل، زینب ربانی خواه، صابر احمدی، مجتبی مجلسی، محمد صمدی، محمدعلی موصلی، محمدمهدی اسدی، محمدمهدی رحیمیان، محمدرضا قاسمی راغب، محمود بازدار و مرجانه رنجبر به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان گرافیست آثار خود را روانه این نمایشگاه کرده‌اند. همچنین به مناسبت این حماسه، فضا سازی محیطی در ایستگاه‌های منتخب خطوط مترو از سوی مدیریت فرهنگی هنری مترو انجام شد.برنامه فضاسازی با هدف افزایش بصیرت عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درخصوص وقایع سال 88، درمعرض دید مسافران ایستگاه‌های مترو نصب شده است.