kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در یزد برگزار شد



آئین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید با حضور مسئولان و هنرمندان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره در محل پردیس سینمایی تک یزد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم مدیر کل مدیریت بحران استان یزد در حاشیه این مراسم به اهمیت نقش هنر در مدیریت بحران و پیامدهای مثبت آن اشاره کرد و اظهار داشت: ما بر این اعتقاد داریم که اگر پای هنر در مدیریت بحران باز شود بدون شک تاثیرات مثبت بسیاری دارد و نباید از این غافل شویم که بدون پایداری و تلاش هیچ کاری ماندگار نمی‌شود.
هادی هادی‌‌‌‌‌نسب خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم امید سال اولی است که در یزد برگزار می‌شود و امیدواریم که دبیرخانه در یزد دائمی و در سال های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.
دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید تصریح کرد: انتظار ما این است که فضایی را در سطح بین‌الملل ایجاد کنیم که اگر خطری جامعه را تهدید کرد افراد بتوانند به خوبی در برابر آن مقاومت کنند.
بنابراین گزارش:  نمایش ویژه فیلم های «تهران چند درجه ریشتر» اثر پرویز کلانتری، «وارونگی» اثر روبرت صافاریان و «دریاچه ای که بود» اثر پژمان مظاهری پور با حضور داوران و منتخبان جشنواره به نمایش درآمد و سپس نشست تخصصی با فیلم‌سازان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید برگزار شد.
 بیش از ۶۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلم کوتاه امید ارسال شده است
قائم مقام نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید از ارسال بیش از ۶۹۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در یزد خبر داد.
عباس گلرسان اظهار داشت: با شروع این جشنواره بزرگ، شاهد برگزاری یک رویداد مهم فرهنگی در کشور و شهر جهانی یزد هستیم.
قائم مقام نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید با ابراز خرسندی از حضور چشمگیر هنرمندان سراسر کشور از این جشنواره ، گفت: از زمان شروع انتشار فراخوان، 694 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: استان تهران با 242 اثر بالاترین میزان آمار ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را به نام خود ثبت کرده و پس از آن، استان یزد با 81 اثر، اصفهان با 48 اثر و گیلان با 43 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به خود اختصاص دادند.
گلرسان با بیان اینکه حضور افراد تحصیل کرده در این جشنواره نیز جالب توجه بود، تصریح کرد: در بین آثار ارسالی 370 اثر متعلق به کارگردانان دارای مدرک کارشناسی، 368 اثر کارگردان دارای کارشناسی ارشد و 5 اثر متعلق به کارگردان دارای مدرک دکترا بود که بسیار خوب
بود.
قائم مقام نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام ما هنرمندان عزیز می‌توانستند آثار تولیدی از سال 1382به بعد را به دبیرخانه ارسال کنند اما خوشبختانه 84 درصد آثار ارسالی مربوط به 3سال گذشته
است.