kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

روایت شاهدان عینی از ماجرای عاشورای 88(اخبار ادبی و هنری)



هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به‌اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زخم تازه» ساخته علی صدری‌نیا سه‌شنبه پنجم دی ساعت 20:30 روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید محمدعلی صدری‌نیا کارگردان این مستند مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع فتنه سال 1388، شرایط گروه‌های سیاسی مختلف در آن روزها و التهاب کشور در آن ایام صحبت خواهند کرد. همچنین، کارشناسان برنامه به نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت.
مستند «زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال 88 است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجرا است که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. کارگردان این مستند برای اولین‌بار، پس از گذشت 8 سال از این ماجرا، به سراغ شاهدان عینی آن رفته تا حقیقت را از زبان آنان بشنود. علاوه‌بر این، بسیاری از تصاویر آرشیوی که در این مستند آورده شده است، برای اولین بار است که در رسانه‌ ملی پخش می‌شود.
برنامه به اضافه مستند این هفته، پنجم دی ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 6 دی ماه ساعت 9 و جمعه 8 دی ماه ساعت 13:30 است.