kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
ارتش میانمار به رزمایش نظامی آمریکا دعوت شد

فرش قرمز پنتاگون زیر پای ارتش جنایتکار میانمار



آمریکا در گرماگرم اعتراضات جهانی علیه نسل‌کشی مسلمانان به دست ارتش میانمار، از این ارتش برای برگزاری رزمایش مشترک دعوت کرده است!
آمریکا در ماجرای پاکسازی مسلمانان منطقه «روهینگیا» هم، موضع خود را برملا کرده و بی‌توجه به احساسات و اعتراضات جهانی علیه این پاکسازی هولناک به دست نظامیان میانمار، رسما از ارتش میانمار برای برگزاری یک رزمایش مشترک دعوت کرده است.
«کریستوفر لوگان» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اما در این‌باره گفته: «تایلند از میانمار دعوت کرده است تا در این رزمایش سالانه شرکت کند.» ‌تایلند و برخی از کشورهای دیگر شرق آسیا نیز در این رزمایش حضور دارند.
به گزارش تسنیم، یک افسر ارتش تایلند در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که «چرا از میانمار دعوت شده است در این رزمایش شرکت کند در شرایطی که نسبت به کشتار مسلمانان روهینگیا نگرانی وجود دارد؟» گفت: «آن سیاست است و ما سرباز هستیم. این یک رزمایش نظامی است.» این استدلال در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا با برگزاری این رزمایش، اهداف سیاسی دارد و الا از کره شمالی هم برای شرکت در رزمایش، دعوت می‌کرد!
در هر حال، موضع واقعی آمریکا در قبال بحران آوارگی و کشتار مسلمانان، همین است که عملا از جانب پنتاگون به اجرا درمی‌آید، نه مخالفت صوری مقامات کاخ سفید با نسل‌کشی مسلمانان به دست ارتش میانمار.