kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
معاون درمان وزیر بهداشت در کرمان مطرح کرد

کمبود ۴۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعضی از مراکز درمانی استان کرمان از قوام لازم به ویژه در مواقع بحرانی و زلزله برخوردار نیست.
قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با‌ اشاره به اینکه با دستور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک تیم کامل از معانان وزیر بهداشت به کرمان سفر کرده‌ا‌ند اظهارداشت: غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس ‌سازمان غذا و دارو و پیرحسین کولیوند رئیس ‌مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز در این بازدیدها حضور دارند.
وی با بیان اینکه بررسی امدادرسانی و کمک به مردم درشرایط بحران و اینکه در این شرایط خدمات‌دهی به مردم متوقف نشود از اهداف این سفر بود افزود: بازدید از ابنیه درمانی کرمان و بررسی بیمارستان‌ها و ساختمان‌های درمانی کرمان اولویت اصلی این سفر است.
معاون درمان وزیر بهداشت با ‌اشاره به بازدیدهای انجام شده از ابنیه درمانی کرمان گفت: بعضی از مراکز درمانی استان کرمان از قوام لازم به ویژه در مواقع بحرانی و زلزله برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه بازدید از بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده نیز در دستور کار این تیم است تصریح کرد: نتیجه جمع‌بندی از وضعیت ابنیه و بیمارستان‌های کرمان فردا در جلسه معاونان وزارت بهداشت ارائه می‌شود.جان‌بابایی با‌ اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان معین استان‌های جنوب‌شرق کشور باید تمهیدات اساسی برای آن اندیشیده شود گفت: پیگیری جدی برای بیمارستان شفا و راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان باهنر کرمان هستیم.
وی با اشاره به اینکه کمبود تخت‌های بیمارستانی در کل کشور وجود دارد افزود: کمبود تخت در مناطق محروم کشور بیشتر است و بالغ بر 40 هزار تخت در کشور کمبود داریم که کار مطالعه آن توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.