kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

کوتاه از شهرستان‌ها



تکذیب تغییر تعرفه
سرویس شهرستان‌ها: مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هیچگونه تغییری در نرخ تعرفه ورود به جزیره قشم از هیچکدام از مبادی رسمی ورود به جزیره من‌جمله بندر پهل و اسکله شهید ذاکری روی نداده است.
مرتضی شیخ‌زاده تاکید کرد: پس از پیگیری‌ها و تلاش‌های سه‌جانبه از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بنادر و حمل و نقل دریایی و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان، تمامی شهروندان می‌توانند آمار تردد خودروها از اسکله پهل به جزیره قشم به همراه جریان درآمدی از این طریق را از طریق پرتال رسمی سازمان منطقه آزاد قشم به صورت آنلاین،‌ به تفکیک صاحبان درآمد و در لحظه مشاهده کنند.
شیخ‌زاده افزود: بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته بنادر پهل و لافت که عمده ورود مسافران به جزیره قشم از طریق این بنادر صورت می‌گیرد از نظر شیوه انتشار عملیات ریالی و آمار تردد، شفاف‌ترین بنادر کشور هستند و این امر به سادگی قابل بررسی است.
محفل انس با قرآن
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز، محفل نورانی انس با قرآن کریم در سالن آموزش و پرورش قائم‌شهر برگزار شد.
محفل انس با قرآن کریم با حضور جمعی از علاقه‌مندان با اجرای چند برنامه فرهنگی و قرآنی توسط حافظان و قاریان، استاد حاج حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی به تلاوت کلام‌الله مجید پرداخت که مورد توجه حاضران واقع شد.
در پایان این محفل قرآنی با اهدای هدایایی از قاریان و حافظان برتر قرآنی تجلیل و تکریم شد.
ارسال خوراک و دارو
ساری- خبرنگار کیهان: مرحله دوم اعزام دامپزشکان و دامپروران بسیجی عضو سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان مازندران به همراه 10 تن خوراک دام و داروهای دامی مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.
اکیپ دامپزشکی و دامپروری سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان مازندران در مدت سه روز حضور در کرمانشاه حدود 2000 راس دام را مورد معاینه قرار دادند.
مهار آتش‌سوزی
* آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی روستای کارمزد شهرستان سوادکوه مهار شد.
رئیس منابع طبیعی سوادکوه گفت: آتش‌سوزی در روستای کارمزد دهستان ولوپی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه با تلاش مردم، بسیجیان و کارکنان منابع طبیعی مهار شد.
یدالله داوودی افزود: 8 هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه در جریان آتش‌سوزی خسارت دید.
وی گفت: علت آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده در دست بررسی است.
ساخت 110 واحد مسکونی
اراک- خبرنگار کیهان: مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ‌استان مرکزی گفت: مقرر شد دو هزار و 600 واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه احداث شود که 110 واحد سهم استان مرکزی است.
قنبر موسی‌نژاد بیان داشت: در استان مرکزی گروه‌های مختلف برای مشارکت در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند که در این راستا جامعه رسانه‌ای شهر اراک به نمایندگی از جامعه خبرنگاران استان مرکزی، با هدف حمایت از این کمپین با شعار «من و کرمانشاه 110 سقف، سقفی برای تسکین» را با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تشکیل داده‌اند.
زیستگاه دیمه
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تاکنون بیش از 150 راس آهو از این زیستگاه به حیات وحش بازگردانده شده و توانسته‌اند با محیط سازگاری داشته باشند و در سرشماری سال 96 نیز تعداد آهوان این سایت 120 راس سرشماری شده است. احمد ضیالاهیجان‌زاده ادامه داد: در دیمه تاکنون بیش از 15 هکتار دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.
وی نهال‌های کاشته شده را از گونه‌های بومی مقاوم و سازگار با محیط برشمرد و اظهار داشت: از جمله این گونه‌ها کنار و رملیک است و برای اولین‌بار توانستیم گونه وحشی رملیک را در نهالستان‌های خوزستان تولید کنیم.
لاهیجان‌زاده ادامه داد: تاکنون بیش از 50 هزار اصله نهال در پنج نهالستان خوزستان تولید شده است که می‌توان گفت با این کار نزدیک به 100 میلیون تومان صرفه‌جویی در این بخش داشته‌ایم.
اهدای اعضاء به 7 بیمار
سرویس شهرستان‌ها: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: والدین یک جوان در این استان با اهدای اعضای بدن فرزند مرگ مغزی شده خود به 7 بیمار نیازمند موافقت کردند.
محمد محمدی‌فرد اظهار داشت: خلیل صفری و همسرش به عنوان 2 سالمند زیر پوشش کمیته امداد با رد پیشنهاد دریافت وجه بابت اعضای بدن فرزندشان، به کانون 7 خانواده دارای بیمار خاص شادی بخشیدند.
وی افزود: مرحوم قاسم صفری فرزند این خانواده مددجو چند روز پیش حین کار و پس از سقوط از ساختمان دچار مرگ مغزی شد.