kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

كشف 5تن و 700 كيلوگرم مواد مخدر در گلستان


سرویس شهرستان‌ها:
فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 33 باند قاچاق موادمخدر منهدم و 5 تن و 700 کیلوگرم انواع موادمخدر در سطح استان کشف شده است.
سرتیپ علی‌اکبر جاویدان افزود: این تعداد مواد مکشوفه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: مواد مخدر امروز به يك تهديد عليه امنيت ملي تبديل شده است.
وي با بيان اين‌كه اعتياد صرفاً مشکل گروهي از معتادان و خانواده آنان نيست، بلکه مشکل يک جامعه است، تصريح كرد: اعتياد به موادمخدر، عامل تهديدكننده سلامت فرهنگي و اجتماعي در جامعه است.
وي با ‌اشاره به اينكه موضوع مواد مخدر از دايره آسيب‌هاي اجتماعي فراتر رفته و به يك تهديد جدي عليه جوامع بشري تبديل شده، گفت: مصرف موادمخدر به‌‌عنوان يکي از معضلات و تهديدات، ضمن اينکه تاثير منفي فراواني بر فرد دارد، تبعات منفي و هزينه‌هاي زيادي را متحمل خانواده و جامعه مي‌کند.
سرتیپ جاويدان، سيگار و قليان را دروازه ورود به اعتياد عنوان كرد و بيان داشت: اعتياد، كانون خانواده را متلاشي كرده و موجب برهم زدن امنيت رواني اعضاء خانواده مي‌شود.
وی به نقش نهادهاي آموزشي به‌خصوص آموزش و پرورش در جامعه ‌اشاره كرد و افزود: آموزش و پرورش به دليل در اختيار داشتن طيف عظيمي از نسل جوان و نوجوان جامعه، مي‌تواند با اجراي برنامه‌هاي آموزشي، فرهنگي و پيشگيرانه در مقابله با تهديد نرم دشمنان قدم‌هاي مثبتي بردارد.