kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

وضعیت آب چهارمحال و بختیاری با مشکل روبرو است


 شهرکرد- خبرنگار کیهان:
استاندار چهارمحال ‌و بختیاری گفت: خشکسالی ناشی از کاهش بارندگی در دهه اخیر وضعیت آب آشامیدنی و طرح‌های آب این استان و استان‌های وابسته به آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.
اقبال عباسی در نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود با حضور وزیر نیرو و معاونان وی، استانداران چهارمحال‌ و بختیاری، اصفهان و یزد، معاونان وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به میزبانی وزارت نیرو گفت:‌ رهاسازی آب از سد زاینده‌رود به دلیل حجم کم آب موجود در این سد منطقی نیست.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از تاخیر در اجرای نهایی طرح انتقال آب بن- بروجن باید هرچه سریع‌تر این طرح فعال و به صورت ضربتی اجرا شود.
عباسی افزود: تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن- بروجن بسیاری از تنش‌های احتمالی موجود در چهارمحال و بختیاری را رفع می‌کند.
استاندار چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد:‌ افزایش نظارت کمی و کیفی مصرف آب در استان‌ها و اجرای کامل طرح نصب دستگاه‌های کنترل مصرف بر مجاری مصرفی آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم‌ آب بر در زمین‌های کشاورزی باید به صورت جدی اقدام کند.
عباسی اضافه کرد: بررسی دوباره سهم چهارمحال و بختیاری، توجه به حقابه کشاورزان و تامین آب 31 طرح مشکل‌دار استان نیازمند توجه جدی مسئولان وزارت نیرو است.