ناگفتههای وزیر سابق اطلاعات
اصحاب فتنه و حلقه انحرافی هردو با نظام زاویه داشتند
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه خاتمی در فتنه سال 88 نقش داشته است تاکید کرد: خاتمی در فتنه سال 88 نقش هدایت و رهبری داشت.
حجتالاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در گفتوگو با فارس با اشاره به بحث خانهنشینی احمدینژاد و با تاکید بر اینکه به احمدینژاد گفتم در وزارت اطلاعات فقط بر اساس حجت شرعی عمل میکنم، گفت: زمانیکه قرار شد وزیر اطلاعات شوم یکی از حرفهایم این بود که این جایگاه به تایید نظر مقام معظم ر هبری نیاز دارد؛ بنده با برخی افرادی که احمدینژاد در دوران سرپرستی خود به کار گرفته بود بعد از حدود دو سال و حتی پس از خانهنشینی او کار میکردم چرا که برای من حجت شرعی تمام نشده بود که او مشکل دارد حتی برخی به من میگفتند که او را فلانی گذاشته اما من میگفتم که بنده احساس میکنم او دارد کار میکند و من نیز بر اساس حجت شرعی عمل میکردم.
وی درباره کنار گذاشته شدنش از ترکیب شورای پول و اعتبار افزود: آقای احمدینژاد میخواست به نوعی حرکت کند که تشکیلات اطلاعاتی را آرامآرام کنار بگذارد.
مصلحی بازدید شش ساعته مقام معظم رهبری از وزارت اطلاعات را از افتخارات وزارت اطلاعات برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقت سنگینی را اختصاص دادند و جالب این بود که از همه مجموعههای وزارت به صورت ریز و جزئی سوالاتی را مطرح میکردند و اطلاعات میگرفتند و نکته ظریف هم در این زمینه حساسیت رهبر معظم انقلاب بر روی کارهای اطلاعاتی بود.
وی در خصوص نقطه مشترک فتنه و انحراف و اهداف مشترک آنها اظهار داشت: زاویه همه مجموعههای مختلفی که با نظام دچار زاویه هستند، به بحث ولایت فقیه بازمیگردد و دشمن با همه وجود این را متوجه شده است.
وزیر سابق اطلاعات در ادامه به فتنه 88 و نقش رهبری و هدایت خاتمی در آن فتنه اشاره کرد و گفت: در بحث فتنه یک عده به صورت سنگین به دنبال این هستند که بگویند هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است و سال 88 یک دعوای جریانی و سیاسی بوده است و آنها این کار را به این خاطر انجام میدهند که این موضوع به حیثیت آنها بازمیگردد.
وی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی درفتنه نقش داشته و نقش او کاملا حساب شده بوده است و درفتنه هدایت و رهبری داشته اما بالاخره نظام ملاحظاتی داشت که کاری را که در قبال بقیه انجام داد درباره او اجرا نکرد.
مصلحی با بیان اینکه نمیشود با پیامک یک خبرگزاری اقتصاد یک کشور تحت تاثیر قرار بگیرد، در خصوص ادعای احمدینژاد درباره کمکاری دستگاههای اطلاعاتی در این زمینه تصریح کرد: من جهت اطلاع باید بگویم که در رابطه با بحث سکه و ارز بحثهای اینچنینی مطرح شد و ما به او گفتیم که در موقعیتهای مختلف مکاتباتی درباره وضعیت سکه و ارز داشتهایم لذا وقتی احمدنژاد گزارشهای ما را دید خیلی یکه خورد که این موارد به او گزارش شده از این رو این بحثها بیشتر فضاسازی بود.
وی با بیان اینکه به دنبال کار تشکیلاتی و راهاندازی روزنامه و سایت نیست، در خصوص دیدار با احمدینژاد در ولنجک اظهار داشت: ما بالاخره با احمدینژاد رفیق بودیم و من قبل و بعد از عید به او سر زدم و صریح هم با او صحبت میکنم و به احمدینژاد گفتم مرید و مریدبازی هم حدی دارد و اگر آقای مشایی خدا هم هست او را در پستو بگذارید اما او همان حرف همیشگی که مشایی یعنی من و من یعنی مشایی را تحویلم داد.
وی درباره کنار گذاشته شدنش از ترکیب شورای پول و اعتبار افزود: آقای احمدینژاد میخواست به نوعی حرکت کند که تشکیلات اطلاعاتی را آرامآرام کنار بگذارد.
مصلحی بازدید شش ساعته مقام معظم رهبری از وزارت اطلاعات را از افتخارات وزارت اطلاعات برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقت سنگینی را اختصاص دادند و جالب این بود که از همه مجموعههای وزارت به صورت ریز و جزئی سوالاتی را مطرح میکردند و اطلاعات میگرفتند و نکته ظریف هم در این زمینه حساسیت رهبر معظم انقلاب بر روی کارهای اطلاعاتی بود.
وی در خصوص نقطه مشترک فتنه و انحراف و اهداف مشترک آنها اظهار داشت: زاویه همه مجموعههای مختلفی که با نظام دچار زاویه هستند، به بحث ولایت فقیه بازمیگردد و دشمن با همه وجود این را متوجه شده است.
وزیر سابق اطلاعات در ادامه به فتنه 88 و نقش رهبری و هدایت خاتمی در آن فتنه اشاره کرد و گفت: در بحث فتنه یک عده به صورت سنگین به دنبال این هستند که بگویند هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است و سال 88 یک دعوای جریانی و سیاسی بوده است و آنها این کار را به این خاطر انجام میدهند که این موضوع به حیثیت آنها بازمیگردد.
وی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی درفتنه نقش داشته و نقش او کاملا حساب شده بوده است و درفتنه هدایت و رهبری داشته اما بالاخره نظام ملاحظاتی داشت که کاری را که در قبال بقیه انجام داد درباره او اجرا نکرد.
مصلحی با بیان اینکه نمیشود با پیامک یک خبرگزاری اقتصاد یک کشور تحت تاثیر قرار بگیرد، در خصوص ادعای احمدینژاد درباره کمکاری دستگاههای اطلاعاتی در این زمینه تصریح کرد: من جهت اطلاع باید بگویم که در رابطه با بحث سکه و ارز بحثهای اینچنینی مطرح شد و ما به او گفتیم که در موقعیتهای مختلف مکاتباتی درباره وضعیت سکه و ارز داشتهایم لذا وقتی احمدنژاد گزارشهای ما را دید خیلی یکه خورد که این موارد به او گزارش شده از این رو این بحثها بیشتر فضاسازی بود.
وی با بیان اینکه به دنبال کار تشکیلاتی و راهاندازی روزنامه و سایت نیست، در خصوص دیدار با احمدینژاد در ولنجک اظهار داشت: ما بالاخره با احمدینژاد رفیق بودیم و من قبل و بعد از عید به او سر زدم و صریح هم با او صحبت میکنم و به احمدینژاد گفتم مرید و مریدبازی هم حدی دارد و اگر آقای مشایی خدا هم هست او را در پستو بگذارید اما او همان حرف همیشگی که مشایی یعنی من و من یعنی مشایی را تحویلم داد.