kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

ظریف: آمریکا حسن نیت ایران را با بدعهدی پاسخ داد




وزیر امور خارجه ایران در یادداشتی در یک روزنامه آمریکایی تصریح کرد: آمریکا حسن نیت ایران را با بدعهدی پاسخ داد.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در یادداشتی در روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: متأسفانه، طی 11 ماه گذشته، پاسخ حسن نیت ایران، با کج‌خلقی و بدعهدی دولت ترامپ مواجه شده است.اکنون غیرقابل اعتماد بودن ایالات متحده - از تغییرات آب و هوا تا فلسطین - قابل پیش‌بینی شده است. توجه اصلی ما در حال حاضر هشدار دادن به کشورهای اروپایی در برابر هرگونه نرمش در مسائلی فراتر از محدوده توافق هسته‌ای است که می‌تواند آنها را در حماقت دنبال‌شده توسط کاخ سفید گرفتار کند. در حالی که توافق هسته‌ای و اوضاع منطقه وارد وضعیتی نامشخص و به‌طور بالقوه قابل انفجار شده‌اند، لازم است اروپا برای کمک به عدم تکرار تاریخ تلاش کند.
به گزارش تسنیم، ظریف در ادامه نوشت: توانایی‌های نظامی ایران مطابق با قوانین بین‌المللی و کاملاً دفاعی هستند. آرایش دفاعی و اتکای به خود ما ناشی از محاسبات ژئواستراتژیک معقول و همچنین اعتقادات اخلاقی و مذهبی ماست. دکترین نظامی ما همچنین مبتنی بر تجربیات تاریخی ماست، به ‌ویژه در جنگ ایران و عراق.
وی تاکید کرد: هیچ دولتی در ایران، مردم خود را  بی‌دفاع نخواهد گذاشت. جامعه بین‌المللی - و به‌طور ویژه اروپا - باید این را درک کنند و به‌جای پرداختن به آن، بر  تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدات واقعی جهان، مانند جنگ‌هایی که خاورمیانه را دربر گرفته است، تمرکز کند.