kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

پیکرهای 55 شهید از مرز شلمچه وارد کشور می‌شود


فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر مطهر 55 شهید دوران دفاع مقدس روز دوشنبه 27 آذر از مرز شلمچه وارد کشور می‌شود.
سرتیپ سیدمحمد باقرزاده دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در نشست دیروز با معاون وزیر دفاع عراق مقرر شد جلسه‌ای هفته آینده با طرف عراقی برگزار شود تا هماهنگی لازم برای ورود پیکرهای این شهدا از مرز شلمچه صورت گیرد. وی افزود: عملیات جست‌وجوی شهدا در محورهای غرب و جنوب عراق(واسط) و مناطق مختلف از جمله جزایر اروند، شلمچه، مجنون و شرق دجله با تقویت دستگاه‌های مهندسی سرعت بیشتری می‌گیرد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هم اکنون عملیات جست‌وجوی پیکرهای شهدا در کردستان عراق بدلیل انسداد مرز انجام نمی‌شود و تا اعلام آمادگی دولت مرکزی عراق این عملیات متوقف است. سرتیپ باقرزاده هدف از نشست با معاون وزیر دفاع جمهوری عراق که در پایانه بین‌المللی مرز رسمی خسروی برگزار شد را هماهنگی بیشتر و تقویت راه‌های جست‌وجوی پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس اعلام کرد.
این گزارش حاکی است پیکر پاک شهید محمدرضا خاوش زاده با حضور فرمانده انتظامی استان کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در این شهرستان تشییع و خاکسپاری شد. مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان رودبار جنوب دیروز با حضور پرشور خود پیکر پاک شهید خاوش زاده را از چهارراه کلانتری رودبار جنوب تشییع کردند و در مسجد ابوالفضل (ع) این شهرستان به خاک سپردند.