kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

توضیحات معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص فدراسیون بوکس



معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس را با رعایت کامل عدالت برگزار می‌کنیم.
محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع کوهنوردی در جمع خبرنگاران درخصوص شرایط نابرابر کاندیداها در انتخابات فدراسیون بوکس گفت: خیال بوکسی‌ها تخت باشد. مجمع انتخاباتی فدراسیون را با رعایت کامل عدالت برگزار می‌کنیم. وی درخصوص برگزاری ۷ مجمع انتخاباتی هیئت‌های استانی بوکس توسط سرپرست این فدراسیون عنوان کرد: به هر حال هیئتی که سرپرست دارد باید تعیین تکلیف شود. این هماهنگی‌ها با ادارات کل استانها صورت می‌گیرد. وظیفه ماست که این موضوع را پیگیری کنیم و برگزاری مجمع نیز به معنای دخالت در آن نیست. طبق قانون اعضای رأی‌دهنده در مجامع هیئت‌های استانی از جمع بهترین ورزشکاران، مربیان و داوران انتخاب می‌شوند و به هر حال حق استان است که رئیسشان مشخص شده و در مجمع انتخاباتی فدراسیون حضور داشته باشند.
معاون وزارت ورزش و جوانان همچنین درخصوص انتخابات تیر و کمان عنوان کرد: قرار بود انتخابات در سال ۹۵ برگزار شود که به دلیل تغییرات در اساسنامه به شجاعی رئیس‌فدراسیون گفتیم که اقدامات لازم را درخصوص اصلاح اساسنامه انجام دهد چون شجاعی دیروز به سمت معاونت اقتصادی اصفهان منصوب شده، طبق قانون دوشغله است و ما هم طبق روال قانونی فرآیند برگزاری انتخابات را در اسرع وقت فراهم می‌کنیم.
وی در مورد برگزاری مجامع فدراسیون‌ها گفت: برخی دوستان گفته‌اند وزارت ورزش مجامع را به سرعت برگزار می‌کند اما با توجه به اینکه اکثر فدراسیون‌ها پایان ریاستشان در مهر و آبان بوده ما هم بر همین اساس انتخابات را برگزار می‌کنیم، سعی می‌کنیم تا ۱۰ دی‌ماه انتخابات تمام فدراسیون‌ها را برگزار کنیم تا بی‌ثباتی اتفاق نیفتد.
وی درخصوص انتخابات کمیته ملی المپیک و شایعه عدم برگزاری آن خاطرنشان کرد: هنوز ثبت‌نامی شروع نشده است. باید این موضوع را از کمیته ملی المپیک پرسید. ما دقیقاً متناسب با اینکه دوره چهارساله ریاست بسیاری از فدراسیون‌ها مهر و آبان به پایان رسیده بود، طبق برنامه سعی می‌کنیم تا در اسرع وقت این مجامع انتخاباتی را برگزار کنیم تا ثبات در فدراسیون‌ها اتفاق بیفتد. طبق آخرین صحبت‌ها با آقای هاشمی انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود.