kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
انتخابات ۱۴ فدراسیون تا ۹ دی برگزار می‌شود

اعلام زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک


تاریخ انتخابات ۱۴ فدراسیون ورزشی با اعلام وزارت ورزش در ۲۰ روز آینده گنجانده شده است.
در شرایطی که تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک ۲۵ دی ماه اعلام شده و وزارت ورزش هم مصر است تا انتخابات در موعد مقرر انجام شود، تکلیف فدراسیون‌های ورزشی هم باید در یک ماه آینده مشخص شود.
خیلی از فدراسیون‌ها در شرایط فعلی یا با سرپرست اداره می‌شوند و یا دوره ریاست ۴ ساله مدیرشان به پایان رسیده است. بر این اساس وزارت ورزش در ماه‌های گذشته ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون‌های بلاتکلیف را انجام داد و تاریخ انتخابات ۱۱ فدراسیون ورزشی را هم مشخص کرده است. بر اساس برنامه زیر که از سوی وزارت ورزش به صورت تک به تک اعلام شده، مجمع انتخاباتی ۱۱ فدراسیون ورزشی در ۲۰ روز آینده برگزار خواهد شد.
*۲۰ آذر..................................................... فدراسیون کوهنوردی
*۲۱ آذر.................................................... فدراسیون نجات غریق
*۲۲ آذر........................................ فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
*۲۵ آذر.............................................................. فدراسیون کبدی
*۲۷ آذر........................................................... فدراسیون سه گانه
*۲۸ آذر.............................................................. فدراسیون کشتی
*۲ دی............................................................... فدراسیون تکواندو
*۵ دی................................................................. فدراسیون بوکس
*۶ دی.................................................................... فدراسیون‌هاکی
*۷ دی................................................................ فدراسیون والیبال
*۹ دی...................................................................... فدراسیون شنا
همچنین ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون‌های چوگان و پرورش اندام به پایان رسیده و به نظر می‌رسد در روزهای آینده تاریخ انتخابات این فدراسیون‌ها نیز اعلام شود. از سوی دیگر ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون بسکتبال نیز از یک هفته قبل آغاز شده و طبق وعده سرپرست فدراسیون انتخابات این فدراسیون هم تا قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک(احتمالا 15 دی ماه)
برپا خواهد شد.
با این وضعیت باید شاهد روشن شدن تکلیف ریاست ۱۴ فدراسیون ورزشی در یک ماه آینده باشیم که همه آنها روز ۲۵ دی در انتخابات کمیته ملی المپیک حاضر می‌شوند. تعجیل وزارت ورزش در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی به خاطر برگزاری به موقع انتخابات کمیته ملی المپیک است.
2 دی آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته
همچنین دیروز خبرگان ورزشی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی شدند که در این میان نام صالحی امیری نیز دیده می‌شود. فردی که گفته می‌شود گزینه اصلی برای ریاست کمیته ملی المپیک است.
هفتاد و پنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک عصر دیروز و با حضور کیومرث هاشمی رئیس، علیرضا دبیر و خانم شهریان نواب رئیس‌کمیته،
محمد پولادگر، رسول خادم، علی کفاشیان، محمود مشحون و فضل الله باقرزاده در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد که طی آن اعضا ابتدا به بررسی و اصلاح آئین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک پرداختند که مقرر شد پس از ویرایش نهایی طی هفته آینده از طریق سایت کمیته ملی المپیک منتشر شود.
در ادامه جلسه، روز شنبه 2 دیماه سال‌جاری به‌عنوان زمان آغاز ثبت‌نام کاندیداهای عضویت در هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک انتخاب و مقرر شد به مدت دو هفته تا تاریخ 15 دی‌ماه ادامه یابد.
اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه نشست خود به بحث و بررسی درخصوص معرفی کارشناسان خبره برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک پرداختند که در این بخش آقایان محمود مشحون،
علی کفاشیان و رضا صالحی امیری و همچنین خانم‌ها طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان انتخاب و معرفی شدند.
همچنینی سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به عنوان نماینده باشگاه‌ها و پیمان فخری به عنوان نماینده داوران و مربیان المپیکی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مشخص و معرفی شدند.
در پایان هفتاد و پنجمین نشست نیز با تایید اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، اصغر رحیمی رئیس‌مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته بعنوان سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا انتخاب و معرفی شد.