kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

نمایش «خودرو» یا نمایش «زن»؟!


   سمیرا خطیب‌زاده

   دیرزمانی نه‌چندان دور این «انقلاب اسلامی» بود که به مدد روح مسیحایی امام خمینی‌(ره) به زنان جامعه عمقی دوباره بخشید و «زن» را از صرف توجه به کالبد جسمانی‌اش فراتر دید.
زنی که تا دیروز با هزار رنگ و لعاب و آرایش، خود را به متنزل‌ترین مقام انسانیت برای تبلیغ کالای شرکت‌ها و کارخانه‌ها رسانده بود، هویت واقعی خود را به دست آورد و به جایگاهی رسید که به تعبیر بنیانگذار همین انقلاب «از دامنش مرد به معراج می‌رسد.»
این «زن طراز انقلاب اسلامی» توانست با الگوگیری از مبانی اصیل اسلامی در جبهه‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی بحبوحه جنگ پا به‌پای مردان و در بسیاری موارد جلوتر و جدی‌تر از آنان در عرصه‌های کارزار این انقلاب، باشکوهی وصف‌ناشدنی وارد میدان مبارزه شود و حضوری مهم و تأثیرگذار را تجربه کند.
همین حضور موفقیت‌آمیز بود که چشم طمع بدخواهان نظام را متوجه نقطه ثقل این انقلاب یعنی زنان جامعه نمود. زنانی که به‌حق پرچم‌داران فکری و عمود خیمه خانواده‌اند.
نسخه‌های پوسیده و نخ‌نمای غربی از «زن» که دیرزمانی است امتحان مردودیت خویش را به بدترین وجه ممکن پس داده‌اند، با تلاش هر چه تمام‌تر و از طریق رسانه‌ها و سایر ابزارهای فرهنگی برای الگوسازی در کشورمان در دستور کار رسانه‌ها و متولیان فرهنگی غرب قرار گرفت.
متأسفانه در چند سال اخیر هم، غفلت بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور در این زمینه عرصه را برای جولان چنین تفکرات زهرآگینی بازتر نمود و زن با تکیه ‌بر جذابیت‌های صرفاً ظاهری و جسمانی هر چه بیشتر تبلیغ شد.
اما کاش ماجرا به همین‌جا ختم می‌شد. در چند روز گذشته شاهد اتفاق نادر و عجیب دیگری بودیم که مهر تأییدی بر ادعاهای ما در این عرصه است. در نمایشگاه  خودروی کشور و در کمال ناباوری دو زن بالباس‌های نامناسب و چسبان و آرایش در کنار خودرویی لوکس، جهت تبلیغ خودروی موردنظر قرارگرفته‌اند.
نخستین سؤالی که به ذهن خطور می‌کند آن است که «این نمایشگاه تبلیغ خودرو است یا زن؟!» و صد افسوس و تعجب که به کدامین مجوز مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه به خود اجازه داده‌اند که از جنس لطیف و شریف «‌زن» به‌عنوان عروسکی برای تبلیغ کالای خود استفاده کنند؟!
خوب است این مسئولان از خواب ‌سنگین خود بیدار شوند و بدانند چنین عرض‌اندام‌هایی توسط زنان، اگر در کشورهای غربی مرسوم و معمول است بهایش از دست رفتن کانون گرم خانواده است که همین کشورها به سخت‌ترین وجه ممکن در حال پرداختن تاوانش هستند.
زنان جامعه ما با الگوگیری از کامل‌ترین زن تاریخ بشریت یعنی «زهرای اطهر» تاریخ‌ساز و آینده‌ساز ایران اسلامی خواهند بود و اجازه نخواهند داد سبک  نمایش زن غربی،  در کشورمان مرسوم مهمول شود.
پایان سخن آنکه مردم کشور ما بعد از این اتفاق تأسف‌برانگیز، مطالبه به‌حق  خود را برای چنین توهین و تنزلی در حق مقام والای «زن»، محفوظ نگه ‌داشته و از مسئولان و متولیان امر مذکور، خواهان پاسخگویی صریح به موضوع هستند.