kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

پیکرهای پاک 3 شهید در لنگرود، نظرآباد و رفسنجان تشییع شد

پیکر پاک شهید قاسم حسن‌پور کلیدبری از شهدای تازه تفحص شده در لنگرود و پیکرهای مطهر دو شهید مدافع حرم شهید محمدعلی رضایی در نظرآباد البرز و شهید جواد محمدی در شهرستان رفسنجان تشییع و به خاک سپرده شد.



به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید قاسم حسن‌پور کلیدبری از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس صبح دیروز از مقابل سپاه لنگرود به سمت گلزار شهدای کلیدبر برگزار و به خاک سپرده شد.
شهید قاسم حسن‌پور متولد بیستم بهمن سال 1348 در روستای «کلیدبر» از توابع شهرستان لنگرود است که توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شد.
شهید حسن‌پور در عملیات «والفجر 10» در منطقه عملیاتی بانی بنوک در کنار سردار شهید «حسین املاکی» (فرمانده لشکر قدس گیلان) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
همچنین پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمدعلی رضایی با حضور مسئولان و خیل عظیمی از مردم شهرستان نظرآباد از مصلای امام خمینی(ره) تا میدان سپاه این شهرستان تشییع شد.
پیکر مطهر این شهید فدایی حضرت زینب(س) پس از تشییع به شهرک بختیار از توابع شهرستان نظرآباد که محل زندگی شهید نامبرده است منتقل و در مزار آن شهرک به خاک سپرده
شد.
گفتنی است این شهید والامقام از مهاجرین کشور افغانستان به ایران بوده است که در تاریخ 96/5/17 و در سن 29 سالگی دعوت حق را لبیک گفته و جان خویش را در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) فدا نموده است.
همچنین صبح دیروز با حضور جمعی از مردم و مسئولان پیکر شهید مدافع حرم جواد محمدی روی دوش مردم این شهر تشییع شد.
مسیر تشییع این شهید از محل معراج شهدا حسینیه ثارالله همراه با قرائت زیارت عاشورا به سمت میدان ابراهیم بود و سپس با اقامه نماز بر پیکرش در گلزار شهدای عباس‌آباد در جوار دیگر همرزمانش از لشگر فاطمیون خاکسپاری شد.