kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
پرونده بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 6 دیدار بسته می‌شود

تقابل پرسپولیس و استقلال با تیم‌های مشهدی



سرویس ورزشی-
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز پیگیری خواهد شد که سرخابی‌های پایتخت با انگیزه‌های خاص خود به میدان خواهند رفت.
هفته‌ دوازدهم لیگ برتر فوتبال که چهارشنبه هفته گذشته با برگزاری دو دیدار آغاز شده بود، امروز، با برگزاری شش دیدار باقی‌ مانده دنبال خواهد شد. در ذیل نگاهی کوتاه به مهمترین بازی‌های امروز داریم:
پرسپولیس- پدیده خراسان
شاگردان برانکو ایوانکوویچ با یک بازی و دو امتیاز کمتر نسبت به پارس جنوبی جم و با ۲۳ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. چهار ملی‌پوش این تیم در تعطیلات لیگ با پرسپولیس تمرین نمی‌کردند و فرشاد احمدزاده هم به تازگی پا به توپ شده است. همچنین حسین ماهینی به دلیل مصدومیت جزیی که برایش به وجود آمده احتمال دارد امروز به میدان نرود. با این حال پرسپولیسی‌ها بعد از بردهایی که در لیگ به دست آوردند، با روحیه خوبی آماده بازی با پدیده می‌شوند تا در رقابت با پارس جنوبی جم و پیکان کم نیاورند.سرخپوشان پایتخت می‌توانند با پیروزی مقابل  پدیده، به صدر جدول رده‌بندی برسند. تنها حاشیه این روزهای پرسپولیس به مدیریت آن برمی‌گردد. مدافع عنوان قهرمانی در روزهایی که در اوج خود قرار دارد، بدون مدیرعامل روزگارش را سپری می‌کند. در سوی دیگر، پدیده مشهد با ۱۷ امتیاز رده چهارم جدول رده‌بندی را در اختیار داشته و در حالی باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود که سه بازیکن اصلی خود یعنی مرادوند، عباسیان و قاسمی‌نژاد را در ترکیب خود نمی‌تواند داشته باشد.
سپاهان- تراکتورسازی تبریز
این دیدار می‌تواند یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ دوازدهم باشد، چرا که سپاهان و تراکتورسازی در فصل جاری نتوانستند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند و به دنبال جبران هستند. سپاهان با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و تراکتورسازی ۱۲ امتیازی نیز دهم جدول است. یحیی گل‌محمدی در تعطیلات لیگ توانست تیمش را به مقام قهرمانی جام شهدا برساند. سپاهان بعد از کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و کنار رفتن از جام حذفی به دنبال تقویت تیمش در نیم فصل دوم است و شایعاتی مبنی بر برکناری کرانچار به گوش می‌رسید اما مدیرعامل باشگاه در هفته‌ گذشته حمایت قاطع خود از این مربی کروات اعلام کرده است و گفت‌: کرانچار تا پایان فصل سرمربی سپاهان باقی می‌ماند.
فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم‏
شاگردان سیروس پورموسوی در تعطیلات لیگ در اهواز اردو برپا کرده و چند بازی تدارکاتی برگزار کردند. فولاد خوزستان که توانسته با کسب ۱۷ امتیاز، خود را در بین پنج تیم نخست جدول نگه دارد، در هفته دوازدهم باید به مصاف تیمی برود که با 25 امتیاز، یکه‌تاز است. تیم مهدی تارتار به دنبال این است تا با پیروزی مقابل فولاد صدر را از دست ندهد و همچنین قبل از بازی سرنوشت‌ساز مقابل پرسپولیس در هفته نوزدهم، روحیه لازم را
به دست‌ آورند.
سیاه‌جامگان- استقلال؛
استقلال در بازی با آخرین تیم جدول سه بازیکن تاثیرگذارش را ندارد. داریوش شجاعیان، میلاد زکی‌پور و فرشید باقری محروم هستند. با این حال آبی‌پوشان آنقدر مهره دارند که بتوانند از پس آخرین تیم جدول بربیایند. شفر در تعطیلات لیگ تیمش را به اردوی کیش برد و اکنون هواداران می‌خواهند دستپخت مربی آلمانی خود را ببینند و مزه کنند. سیاه‌جامگان در روزهای گذشته تحت تاثیر مسئله جادوگری قرار گرفته و مدیرعاملش با حکم کمیته اخلاق محروم شده است. شاید روی کاغذ شانس سیاه‌جامگان برای پیروزی اندک باشد اما وقتی به جدول لیگ نگاه می‌کنید و می‌بینید که آبی‌پوشان فقط ۶ گل زده‌اند و سه گل کمتر از آخرین تیم جدول زده‌اند برای سیاه‌جامگان هم شانس قائل می‌شوید. با این حال استقلال در صورت پیروزی شانس صعود تا رده ششم جدول را هم دارند. مرزبان سرمربی سیاه‌جامگان ۴ بازیکن این تیم را کنار گذاشته است. یونس شاکری، عین افشار، بهتاش میثاقیان و کریم احمدی در بازی با استقلال حضور ندارند.
برنامه کامل بازی‌های روز دوم هفته دوازدهم لیگ برتر به این شرح است:
دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶
* پرسپولیس........................... پدیده خراسان(ساعت 17:30‏)
* سپیدرود رشت ............ ذوب‌آهن اصفهان(‌ساعت 14:30‏)
* سپاهان اصفهان ......... تراکتورسازی تبریز(ساعت 14:45‏)
* نفت تهران ................................ سایپا تهران(ساعت 15:15‏)
* سیاه‌جامگان مشهد ........... استقلال تهران(ساعت 14:45‏)
* فولاد خوزستان ............ پارس جنوبی جم(ساعت 16:30‏)