kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

اخبار کوتاه از فوتبال


پیشنهاد برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس
برای زلزله‌زدگان کرمانشاه
 سرمربیان دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه را برای زلزله زدگان کرمانشاه بررسی کردند. پایان تمرین دیروز یکشنبه استقلال در زمین شماره دو آزادی همزمان شد با حضور بازیکنان و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس که بعد از آبی پوشان باید در این زمین تمرین می‌کردند.در این میان، سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال با حمیدرضا گرشاسبی و جعفر کاشانی اعضای هیئت مدیره پرسپولیس دیدار و گفت‌وگو کرد.همچنین برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر سرمربیان دو تیم هم دقایقی با هم خوش و بش کردند. یکی از بحثهای دیروز این دو مربی، اقدام خیرخواهانه برای زلزله زدگان غرب کشور بود و حتی پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه بین پرسپولیس و استقلال با حضور تمام ستاره‌ها به نفع مردم زلزله زده هم مطرح شد. هرچند به دلیل فشردگی مسابقات لیگ برگزاری چنین مسابقه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.
رضایی: گلهایم را به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیم می کنم
تیم شارلوا در آغازهفته پانزدهم لیگ یک بلژیک جمعه شب به مصاف مکلن رفت و با دو گل مهمانش را شکست داد.هر دو گل این بازی را کاوه رضایی به ثمر رساند.مهاجم ایرانی شارلوا ابتدا در دقیقه ۱۷ گلزنی و سپس در نیمه دوم و در دقیقه ۸۸ دبل کرد. رضایی ۹۰ دقیقه برای تیمش بازی کرد. شارلوا  با ۳۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. اما در این دیدار رضایی پس از هر بار گلزنی به احترام قربانیان زلزله کرمانشاه خوشحالی نکرد. در واقع این نشان می دهد مرز بین شادی و ناراحتی بعضی مواقع خیلی باریک است. او از زدن دو گل برای تیمش خیلی خوشحال بود ولی از اتفاقی که در کرمانشاه افتاده بود بسیار ناراحت. کاوه رضایی در واکنش به اتفاقی که در کرمانشاه رخ داده و همچنین درخشش با پیراهن شارلوا گفت: ناراحتی زیادی در وجود من است. به یاد قربانیان این حادثه هستم که جان خود را از دست دادند. زلزله در زادگاه من رخ داده است. من دوستان زیادی آنجا داشتم. خیلی از کسانی که می شناختم در این حادثه از بین رفتند و خیلی‌های دیگر مجروح شدند. کل هفته است که به این موضوع فکر می کنم. درباره بازی هم باید بگویم که خیلی خوشحالم که توانستم دو گل برای تیمم به ثمر برسانم و می خواهم گلهایم را به مردم زلزله زده تقدیم کنم.
تغییر زمان نقل و انتقالات
فریبرز محمودزاده رئیس‌کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد شرایط جذب بازیکنان در نیم فصل نقل و انتقالات گفت: هر باشگاه در نیم فصل می‌تواند به هر تعدادی که بخواهد قرارداد بازیکنانش را فسخ کند اما فقط مجاز به جذب ۶ بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل است. ضمن اینکه برای اینکه برای کمک بیشتر به بازیکنان زمان نقل و انتقالات را تغییر دادیم.وی افزود: زمان نقل و انتقالات نیم فصل برای لیگ برتر از ۲۸ آذر تا ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶ است. زمان نقل و انتقالات نیم فصل برای لیگ دسته اول نیز از ۳۰ آذر آغاز می‌شود و تا روز ۲۸ دی ماه ادامه خواهد داشت. این تغییر دو روزه برای آن است که اگر بازیکنی نتوانست در تیم‌های لیگ برتری بازی کند زمان کافی برای حضور در تیم‌های لیگ دسته اول داشته باشد.
مشخص شدن تکلیف طاهری با پرسپولپس
در جلسه با وزیر
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر خروج علی‌اکبر طاهری از جمع هیئت مدیره گرفته نشده و قرار است در جلسه با وزیر ورزش تکلیف مشخص شود.محمدرضا حاجی بیگی درباره کمرنگ شدن احتمال بازگشت طاهری به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: هنوز هم مصمم هستیم که در این برهه زمانی حساس از آقای طاهری به عنوان مدیرعامل نام ببریم. من فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده، تکلیف این موضوع هم مشخص می‌شود.وی تصریح کرد: اخبار مطمئنی دارم که آقای سلطانی فر هم هیچ جلسه‌ای درخصوص جانشین آقای طاهری نداشته‌اند و فعلا قرار نیست کسی را ببینند. این موضوعات تنها به نظر وزیر ورزش بستگی دارد و نباید به شایعات این چنینی گوش کرد.
اف‌سی سئول برد، باز هم خبری از شفیعی نبود
تیم اف‌سی سئول در غیاب مدافع ایرانی‌اش در کی‌ لیگ کره‌جنوبی پیروز شد. تیم اف‌سی سئول دیروز در بازی خانگی هفته سی‌وهشتم گروه قهرمانان کی‌ لیگ کره‌جنوبی پذیرای چئونبوک بود و با نتیجه پرگل 3 بر 2 پیروزی را از آن خود کرد.خالد شفیعی، مدافع ایرانی همچنان غایب فهرست 18 نفره تیم اف‌سی سئول در کی‌ لیگ کره‌جنوبی است و فرصت بازی پیدا نکرد. تیم اف‌سی سئول از 4 بازیکن خارجی برخوردار است که در مصاف امروز با چئونبوک فقط دژان شانس حضور در فهرست 18 نفره و بازی را یافت.تیم اف‌سی سئول با 61 امتیاز در رده پنجم جدول شش تیمی گروه قهرمانان کی لیگ کره‌جنوبی جای دارد و دیگر از شانس کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا برخوردار نیست.
قلعه‌نویی: برای آسیا باید تقویت شویم
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌گوید تیمش برای حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا باید چند بازیکن را جذب کند.امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار ذوب آهن مقابل سپیدرود رشت ضمن گفتن تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور درخصوص تساوی‌های اخیر تیمش در ۶ بازی گذشته خارج از خانه، اظهار کرد: در بازی با نفت آبادان، پدیده، سیاه‌جامگان و استقلال حق ما پیروزی بود نه شکست. باید تغییر نگرش در ذوب‌آهن ایجاد شود. پرسپولیس از زمان آمدن برانکو تغییر نگرش داد. منچسترسیتی هم این فصل تغییر نگرش در آن ایجاد شد. این تغییر نگرش را من در تیم‌های دیگر خوب جا انداختم. ما فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم. آمار گل‌هایی که زدیم نشان می‌دهد که مخاطبان بازی‌های ما را دوست دارند و از نوع بازی‌مان لذت می‌برند.قلعه نویی با اشاره به جایگزینی این تیم به‌جای نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: بازی کردن در آسیا از بازی با سپیدرود و سیاه‌جامگان آسان‌تر است. الان سپیدرود هم به آسیا برود بهتر از بازی جلوی ذوب‌آهن بازی می‌کند، چون بازیکن در آسیا انگیزه دارد.ذوب‌آهن تیم خوبی است و تجربه صعود دارد. مطمئن باشید که در لیگ قهرمانان آسیا بهتر از لیگ بازی می‌کنیم، اما باید در نیم‌فصل تقویت شویم.
چهار غایب استقلال مقابل سیاه جامگان
تیم فوتبال استقلال دوشنبه درحالی به مصاف سیاه جامگان می‌رود که ۴ بازیکن این تیم در آن مصاف غایب هستند. فرشید باقری، داریوش شجاعیان و میلاد زکی پور به دلیل محرومیت و وریا غفوری به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارند.وریا غفوری در سه تمرین اخیر استقلال حاضر نشد و وضعیت مصدومیتش در هاله‌ای از ابهام است.
تساوی اوستنده با حضور 16 دقیقه‌ای رضاییان
اوستنده که در نیمه دوم از بازیکن ایرانی‌اش در ترکیب بهره می‌برد برابر استاندارد لیژ مساوی کرد. اوستنده شنبه در هفته پانزدهم لیگ یک بلژیک برابر استاندارد لیژ قرار گرفت که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. رامین رضاییان در دقیقه 74 فرصت حضور در زمین را پیدا کرد.اوستنده در حالی به این تساوی دست پیدا کرد که به علت اخراج دو بازیکنش 9 نفره شده بود. تیم میزبان نیز یک اخراجی داشت. اوستنده با 15 امتیاز در جایگاه سیزدهم لیگ یک بلژیک قرار دارد.
ایوانکوویچ: مشکلی با محسن مسلمان ندارم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه مشکلی با محسن مسلمان ندارد، گفت: هنوز تصمیمی درباره بشار رسن و حضور این بازیکن در تیم المپیک عراق نگرفته‌ام. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس مقابل پدیده مشهد در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: بازی بسیار سختی با پدیده داریم. می‌دانم که بازیکنانم می‌توانند کارهای بزرگی کنند. مسئله‌ای که می‌تواند برای ما دردسرساز باشد، بعد از مدتی تعطیلی لیگ، اولین بازی برگزار می‌شود. اولین بازی‌ها بعد از تعطیلی لیگ، بحرانی می‌شود. وی تاکید کرد: تمام بازیکنان ما سالم هستند. این بهترین خبر است. البته احمد نوراللهی حق بازی کردن را ندارد. مهدی طارمی هم همینطور. فرشاد احمدزاده هم ما را همراهی نمی‌کند. البته جای شجاع خلیل زاده در این بازی به خاطر محرومیت خالی است ولی ما امسال بازیکنانمان را توسعه دادیم و بازیکنان با کیفیتی برای جایگزینی روی نیمکت داریم.ما دنبال توجیه و بهانه نیستیم. بازیکنان جدید ما نشان دادند که می‌توانند در حد پرسپولیس باشند. تعویض‌ها و جایگزین‌های مناسبی داریم و اصلا دنبال بهانه نیستیم. وی درباره مشکلش با محسن مسلمان و احتمال بازی ندادن به این بازیکن، گفت: کدام مشکل؟ ما مشکلی با مسلمان نداریم. طبیعی است بازیکنان از تعویض ناراحت بشوند ولی چه مشکلی دارد؟ چه کسی تضمین کرده یک بازیکن تا آخر فصل فیکس باشد؟ فردا حسین ماهینی ذخیره است. آیا این مشکلی دارد؟ سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر درباره وضعیت بشار رسن و اینکه آیا باشگاه با درخواست فدراسیون عراق برای رها کردن این بازیکن موافقت می‌کند؟ گفت: این سؤال جالبی است! بشار خیلی خوب با تیم هماهنگ شده است. در حال حاضر او بازیکن فیکس ما شده است. بشار بازیکنی است که قطعا پرسپولیس می‌تواند از او انتظارات زیادی داشته باشد. این افتخاری برای بشار است که می‌خواهد به تیم امید عراق کمک کند. حالا من در دو راهی سختی قرار دارم. هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و فعلا وقت دارم.