kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

اخبار ورزش جهان



رئال رسما برای جذب بلوتی دست به کار شد
رئیس‌باشگاه تورینو از مذاکره رئال برای جذب مهاجم این تیم سخن به میان آورد.خط حمله رئال مادرید در فصل جاری عملکردی ناامید‌کننده از خود نشان داده و روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. رونالدو بعد از ۱۲ بازی تنها یک گل به ثمر رسانده است. گرت بیل مدتها است که مصدوم است و از طرف دیگر هم بنزما بازهم با وجود بازی ضعیف در ترکیب اصلی به میدان می‌رود.فلورنتینو پرس به نظر می‌رسد که به دنبال جذب یک چهره بزرگ برای خط حمله تیمش است. آندره بلوتی مهاجم تورینو مورد توجه رئال مادرید است.اورباینو کایرو رئیس‌باشگاه تورینو گفت: من با فلورنتینو پرس دیداری داشتم و او درباره بلوتی از من سؤال کرد. به او گفتم که هر تیمی که بلوتی را می‌خواهد باید رقم فسخ قرارداد او را که ۱۰۰ میلیون یورو است پرداخت کند. بلوتی فصل قبل توانست با پیراهن تورینو ۲۴ گل در رقابت‌های سری A به ثمر رساند.
رکورد فوق العاده هاینکس در بوندسلیگا
سرمربی بایرن مونیخ به رکورد ۵۰۰ برد در تاریخ لیگ آلمان به عنوان بازیکن و مربی رسید.بایرن مونیخ موفق شد عصر دیروز (شنبه) با ۳ گل برابر آگسبورگ به برتری برسد. همین برد باعث شد تا بایرنی‌ها همچنان مقتدرانه در صدر جدول لیگ آلمان قرار داشته باشند. این برد همچنین یک رکورد شخصی دیگر برای یوپ هاینکس به ارمغان آورد که از زمان حضور در تیم بایرن مونیخ توانسته این تیم را متحول کند. هاینکس با برد برابر آگسبورگ به رکورد ۵۰۰ برد در تاریخ بوندسلیگا دست یافت. او این تعداد برد را به عنوان بازیکن و مربی در لیگ آلمان به دست آورده است. هاینکس ۱۷۴ بار به عنوان بازیکن در بوندسلیگا برنده شده است و ۳۲۶ بار نیز به عنوان مربی توانسته تیمش را برنده از زمین خارج کند. این مربی ۷۲ ساله امیدوار است بتواند برای چهارمین بار قهرمانی در بوندسلیگا را با بایرن مونیخ به دست بیاورد. او قبلا ۳ بار موفق شده بود به این افتخار دست یابد. بایرن‌مونیخ که صعود خود را به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی کرده است باید این هفته برابر اندرلخت بلژیک به میدان برود.
بارسلونا پیروز دربی مادرید!
دو تیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در واندا متروپولیتانو مساوی کردند تا اختلافشان با بارسلونا صدرنشین به 10 امتیاز برسد.در حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم رقابت‌های لالیگا، نبرد سرد و کم حادثه‌ای شکل گرفت و مصدومیت راموس، کاپیتان رئال مادرید و بیرون رفتن او از زمین مهم‌ترین اتفاق دربی بود. در نهایت با شکل‌گیری تساوی بدون گل در اولین میزبانی اتلتیکو در ورزشگاه جدیدش «واندا متروپولیتانو» از رئال مادرید، هر 2 تیم 24 امتیازی شدند اما رئال به دلیل تفاضل گل بهتر در رده سوم و اتلتیکو در جایگاه چهارم قرار گرفتند.با این اتفاق اختلاف دو تیم مادریدی با بارسلونا صدرنشین به 10 امتیاز رسید و آنها از قهرمانی دورتر شدند.
«هرکول جیبی» وزنه‌برداری جهان درگذشت
 نعیم سلیمان اوغلو وزنه‌بردار مطرح جهان که به «هرکول جیبی» شهرت داشت، در سن ۵۰ سالگی درگذشت. سایت Daily Sabah ترکیه اعلام کرد: سلیمان اوغلو به دلیل نارسایی کبد تحت پیوند قرار گرفت و پس از آن به دلیل وخامت حالش در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و در نهایت هم در سن ۵۰ سالگی درگذشت. سلیمان اوغلو افتخارات زیادی را در دوران ورزشی‌اش به دست آورد. او قهرمان سه دوره المپیک بود و هفت مدال طلا و یک نقره جهان را نیز به دست آورد. او به عنوان یکی از موفق‌ترین وزنه‌برداران تاریخ شناخته شده بود.سلیمان اوغلو در المپیک ۱۹۸۸ سئول، ۹ رکورد جهان و شش رکورد المپیک را شکست. همچنین در سال ۱۹۹۲ به عنوان بهترین وزنه‌بردار از سوی فدراسیون جهانی معرفی شد.
۱۱۲ میلیون یورو برای یک بازیکن همیشه مصدوم!
منچستریونایتد حاضر است برای گرت بیل ۱۱۲ میلیون یورو هزینه کند. رئال‌مادرید به احتمال زیاد بتواند گرت بیل را پس از چهار فصل با رقم خوبی بفروشد. مهاجم ولزی که آسیب‌دیدگی‌هایش پیش از عملکردش خبر ساز بوده است، ممکن است مقصد بعدی‌اش انگلیس باشد. با وجود اینکه زین‌الدین زیدان همیشه از بیل دفاع می‌کند و مهاجم ولزی علاقه‌ای به ترک مادرید ندارد اما در لیگ برتر همه چیز را برای بازگشت او مهیا کردند. بیشترین شانس را برای جذب این بازیکن منچستریونایتد دارد.ژوزه مورینیو در جمع اعلام کرد اگر مادرید بیل را برای فروش بگذارد، حتی برای امضای قرارداد با او تلاش خواهد کرد. این اتفاق ممکن است در ماه‌های آینده رخ دهد. نیمی از رسانه‌های انگلیسی مدعی شدند امروز (شنبه) سومین پیشنهاد یونایتد به باشگاه سفیدپوشان داده خواهد شد و در اولدترافورد از جذب این بازیکن صحبت می‌شود. باشگاه یونایتد از شرایط فصل نقل‌ و انتقالات آگاهی دارد و ۱۱۲ میلیون یورو برای جذب این بازیکن پیشنهاد خواهد داد. بیل در این صورت سالیانه 17/5 میلیون یورو دریافت خواهد کرد.از طرفی مدیر باشگاه انگلیسی امیدوار است که فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی به لطف جام جهانی فراز و فرود زیادی نداشته باشد و حتی ممکن است ارزش بیل کمتر شود چون ولز در جام جهانی بازی نخواهد کرد.
کولمن استعفا کرد
کریس کولمن پس از ناکامی در رساندن ولز به جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد سرمربی تیم‌ ‌ملی کشورش باشد. کولمن پس از پنج سال حضور در تیم‌ ‌ملی چنین تصمیمی را گرفت. بالاترین موفقیت او رساندن ولز به نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۶ فرانسه بود.او پیش از این هدایت تیم‌‌‌هایی همچون فولام، رئال سوسیداد، کاونتری سیتی و لاریسا را بر عهده داشت. کولمن تیم ملی را ترک کرد و به زودی بر نیمکت ساندرلند خواهد نشست. بنا بر گزارش اسکای اسپورت سرمربی ولزی سه‌شنبه هفته جاری هدایت ساندرلند را در دیدار برابر استون ویلا برعهده خواهد داشت.
بندی که مورینیو را در منچستریونایتد نگه می‌دارد
در قرارداد ژوزه مورینیو بندی وجود دارد که دست باشگاه‌هایی همچون پاری‌سن‌ژرمن را از رسیدن به او کوتاه می‌کند. در هفته‌های اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در نظر دارد ژوزه مورینیو را پیش از اتمام قراردادش با منچستریونایتد و در تابستان آینده به خدمت بگیرد، اما نشریه «ساندی میرر» انگلیس خبر داد که آقای خاص بندی در قراردادش دارد که دست پاریسی‌ها را برای استخدام او می‌بندد. منچستریونایتد زمانی که تابستان 2016 ژوزه مورینیو را با قراردادی سه ساله به ارزش 45 میلیون پوند به خدمت گرفت، بندی در قرارداد این سرمربی پرتغالی گنجاند که می‌تواند پیش از پایان قرارداد فعلی، قرارداد او را در سال 2018 به مدت یک سال دیگر تمدید کند.این بدین معناست که اگر اتفاق خاصی نیفتد، مورینیوی 54 ساله عملاً به غیر از فصل جاری، دو فصل دیگر سرمربی منچستریونایتد خواهد بود و در صورتی که پاری‌سن‌ژرمن بخواهد آقای خاص را استخدام کند، باید غرامتی در حدود 30 میلیون پوند به منچستریونایتد بپردازد.