kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷

کیهان بی‌مخاطب و این همه ذوق زدگی!


کمال لطفی
چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر گردید که هم خوشحال‌کننده بود و هم حیرت‌انگیز!
خوشحال ‌کننده از این جهت که مسئولان دولتی و اصلاح‌طلبان بالاخره با مفهومی به نام «اقدامات مغایر با امنیت ملی» آشنا شدند!
اما طرف حیرت‌انگیز این خبر مصداق این «اقدام مغایر با امنیت ملی» بود!
یعنی اگر تصور کردید که مصداق این مسئله مواردی چون غارت 12 هزار میلیارد تومان از صندوق فرهنگیان توسط مدیران اصلاح‌طلب، غارت 14 هزار میلیارد تومانی اموال بانک... توسط مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس‌جمهور؛ مفاسد محیرالعقول حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور و...است سخت در اشتباهید!
حتی اگر فکر می‌کنید مصداق این ماجرا پهن کردن فرش قرمز توسط اصلاح‌طلبان برای اروپایی‌ها برای مذاکره درباره موشک‌ها است، باز هم اشتباه می‌کنید!
اما اگر کمی به عقب‌تر برگردید و تصور کنید اتخاذ مواضعی چون «خزانه خالی است» توسط حسن روحانی در میانه مذاکرات حساس هسته‌ای در سال 92 یا حمله به توان دفاعی کشور و متهم کردن نظام مظلوم اسلامی به 38 سال اعدام و کشتار توسط رئیس‌جمهور فعلی در انتخابات 96 هم مصداق این مسئله تشخیص داده شده است؛ باز هم در اشتباهید!
مصداق «اقدام مغایر با امنیت ملی» از نگاه دولتی‌ها در روزهای اخیر تیتر کیهان در انعکاس مواضع جنبش مردمی یمن علیه متحدان رژیم سعودی است!
یعنی همان رژیمی که دستش تا مرفق به خون هموطنان ما در منا و مظلومان بحرین، یمن، سوریه، عراق و...آغشته است!
همان رژیم وحشی که وزیر خارجه ضعیف ما، وزیر خارجه دیوانه آنها را «دوست عزیز» خود خطاب کرده بود و شاید بخاطر جلوگیری از تکدر خاطر همین دوست عزیز است که امروز کیهان توقیف شده است!
اما نکته مهم‌تر در این میان ذوق‌زدگی عجیب مسئولان دولتی و اصلاح‌طلبان در تلاش برای توقیف این روزنامه بود!
در حالیکه هر روز در یکی از رسانه‌های خود از «بی مخاطب» بودن کیهان دم می‌زنند و می‌گویند «کسی کیهان را نمی‌خواند» اما آنچنان از این توقیف سر ذوق آمدند که تمام ادعاهای خود در 20 سال گذشته را زیر پا گذاشته و با شنیدن خبر توقیف کیهان به پایکوبی پرداختند!
راستی اگر کسی کیهان را نمی‌خواند چگونه است که از صدر تا ذیل دولت دهها شکایت از آن را در دادگاه ثبت کرده و امروز هم اینگونه از حمایت این روزنامه از مظلومان یمنی، برآشفته و تحت لوای دروغین «اقدام مغایر با امنیت ملی» به توقیف آن مبادرت کردند؟
چون طبق ادعای آنان کسی کیهان نمی‌خواند و علی‌الظاهر نباید آنقدر مهم باشد!
آیا تیتر یک روزنامه بی‌مخاطب باید آنقدر مهم باشد که خواب آسوده دولتمردان در میانه نقض برجام و مفاسد هزاران میلیارد تومانی که زیر کت و عمامه مسئولان ارشد دولتی در حال انجام است را آشفته کند؟البته برای ما که دروغ‌های شما درباره فتح‌الفتوح برجام و بهبود اوضاع اقتصادی را باور نکردیم این دروغ شما نیز اظهر من الشمس بود اما دلمان برای خودتان می‌سوزد که تا کی قرار است دروغ بگویید
 و فردای آن عملی متناقض با آن انجام بدهید!